بلو اوریجین سومین پرواز سرنشین دار خودش و همینطور اولین ماموریت با یک گروه شش نفره را انجام داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورج، بلو اوریجین شرکت سرمایه‌گذار در زمینه گردشگری فضایی، با موفقیت سومین ماموریت خدمه دار خودش را با موشک نیوشپرد پشت سر گذاشت. این اولین پرتاب این شرکت بود که در آن یگ گروه شش نفره باهم با این موشک به فضا رفتند. خدمه این پرواز شامل مایکل استرهان، لورا شپرد چرچلی، دختر بزرگ آلن شپرد، اولین آمریکایی در فضا می‌شد.

پرتاب نیوشپرد به فضا

نیوشپرد ساعت ۱۰ صبح از تاسیسات پرتابی شرکت بلو اوریجین در ون هورن، تگزاس به پرواز درآمد. کل این پرواز از پرتاب تا فرود دوباره روی زمین، بیش از ۱۰ دقیقه طول کشید. خدمه شش نفره این پرواز، سوار بر یک کپسول خدمه دار در بالای موشک نیوشپرد ، به ارتفاع بیش از ۶۶ مایلی بالای زمین صعود کردند، جایی که بالاتر از مرز فضا در نظر گرفته می‌شود. پس از تجربه چند دقیقه حالت بی وزنی، کپسول حامل خدمه در صحرای تگزاس فرود آمد. پرتابگر نیوشپرد نیز با موفقیت توانست در سکوی پرتاب به صورت عمودی جای بگیرد.

پرتابگر نیوشپرد

علاوه بر دو نفری که بالاتر نام آنها ذکر شد، چهار نفر دیگر در این پرتاب حضور داشتند که در واقع مشتریان این پرواز بودند و پیش‌تر بلیت پرواز را خریداری کرده بودند. البته استراهان و چرچلی مهمانان افتخاری این پرواز بودند. شرکت بلو اوریجین اعلام نکرده که به ازای هر نفر چه هزینه‌ای را دریافت کرده است.

قبل از این پرتاب که روز گذشته انجام شد، بلو اوریجین فقط چهار نفر را با نیوشپرد به فضا فرستاده بود. اولین پرتاب سرنشین دار این شرکت در ماه ژوئیه رقم خورد که بزوس و والی فانک را به فضا فرستاده بود . پرواز دوم در ماه اکتبر انجام شد که در آن ویلیام شاتنر، بازیگر مجموعه تلویزیونی «پیشتازان فضا» نیز در آن حضور داشت.

درگیری بلو اوریجین در پرونده شکایت کارکنانش

هر شش مسافری که در پرواز روز گذشته حضور داشتند از سوی اداره هوانوردی فدرال آمریکا، بال‌های فضانورد تجاری را دریافت می‌کنند. اداره هوانوردی فدرال این نشان‌های کوچک را به افرادی که بیش از ۵۰ مایل در فضا پرواز می‌کنند، اهدا می‌کند. البته اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد تا پایان سال میلادی به این اهدای نشان پایان خواهد داد.

کپسول فضانوردان

این پرواز در حالی انجام شد که اداره هوانوردی فدرال (FAA) تحقیقاتی را در زمینه ایمنی پرتاب‌های بلو اوریجین آغاز کرده بود. در ماه اکتبر ۲۱ کارمند سابق و فعلی این شرکت در مقاله‌ای شرکت بلو اوریجین را به نگرانی‌های ایمنی متهم کردند. البته FAA گزارش داده که هیچ مشکل ایمنی خاصی را در پرتاب‌های این شرکت پیدا نکرده است.

در ادامه ویدئویی از این پرتاب را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.