مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ درصد مبالغ مربوط به خرید حمایتی دام از عشایر این استان، معادل ۴۸ میلیارد تومان، به حساب آنان واریز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نبوی‌فرد مدیرکل عشایر خراسان رضوی گفت: خشکسالی بی سابقه امسال و کاهش شدید علوفه مرتعی برای تعلیف دام‌های سبک، موجب شد تا با هدف حمایت از جامعه عشایری یک میلیون راس از دام مازاد عشایر توسط شرکت پشتیبانی امور دام ایران با نرخ متوسط هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان خریداری شده و به ازای هر کیلوگرم دام زنده، سه کیلوگرم جو با نرخ دولتی نیز در اختیار آنان قرار گیرد.

وی گفت: از ۲۵ خرداد تا پایان مهر امسال مجموعا ۳۲ هزار و ۱۰۹ راس دام مازاد عشایر خراسان رضوی به وزن هزار و ۳۰۰ تن کشتار و گوشت آن ذخیره سازی شده است.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی گفت: میزان دام خریداری شده با ارزش ۴۸ میلیارد تومان و نیز سه هزار و ۹۰۰ تن جو دولتی محاسبه شد که مبلغ نقدی واریز و نیمی از نهاده جو تاکنون تحویل عشایر شده و مابقی نیز در مسیر تحویل است.

نبوی‌فرد گفت: ۱۰۸ هزار راس دام عشایر در کل کشور خریداری شده است که ۳۰ درصد این میزان متعلق به خراسان رضوی است و از این حیث بیشترین میزان خرید را در این بخش از آن خود کرده است.

وی گفت: فقر شدید مراتع از نظر علوفه، مشکلات فراوانی را برای دامداران عشایری فعال در سطح خراسان رضوی ایجاد کرده است.

انتهای پیام//ا. د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.