رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به وقوع گردباد مرگبار در ۵ ایالت آمریکا، خسارت‌ها و از دست دادن عزیزان در آن را تراژدی غیرقابل تصوری خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، گردباد مرگباری که در ۵ ایالت این کشور به وقوع پیوسته است را «تراژدی غیرقابل تصوری» دانست.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری از کمک‌های گروه‌های امداد و نجات به بازماندگان و همچنین ارزیابی خسارت وارده، خبر داد.

بایدن در این پیام نوشت: «اطلاعاتی درباره گردباد‌های مرگبار دریافت کردم، از دست دادن عزیزان در گردبادی اینچنین، مانند یک تراژدی غیرقابل تصور است. درحال حاضر مشغول همکاری با فرمانداران این ایالت‌ها هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که تمام آنچه برای جبران خسارت و کمک لازم است را فراهم خواهیم کرد.»

این گردباد تاکنون تنها در ایالت «کنتاکی» آمریکا بیش از ۵۰ کشته برجای گذاشته است و پیش از این نیز ایالت‌های مرکزی و جنوبی این کشور را نیز درنوردیده بود. همچنین در روز‌های جمعه و شنبه، وقوع ۳۰ گردباد در «آرکانزاس» ایالت کنتاکیِ آمریکا گزارش شده است.

زمانی‌که آمار جانباختگان در کنتاکی به دلیل این گردباد از مرز ۵۰ نفر عبور کرد، فرماندار این ایالت، جمعه شب را «یکی از سخت‌ترین شب‌های تاریخ کنتاکی» خواند.

پیش از این نیز «اندی بشیر» فرماندار کنتاکی، با اعلام آن‌که دست‌کم ۵۰ نفر در اثر گردباد‌های متعدد در این ایالت کشته شدند گفت که احتمال افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد و این واقعاً دلخراش است.

فرماندار ایالت کنتاکی همچنین در این ایالت وضع اضطراری اعلام کرد و اظهار داشت که شهرستان‌های «گریوز» و «میفیلد» بیشترین خسارات را متحمل شدند.

گزارش‌های محلی حاکی از این است که بر اثر گردباد در ایالت تنسی در شرق آمریکا ۳ نفر کشته شدند. در شهرستان اوبیون نیز یک نفر بر اثر طوفان جان خود را از دست داد. همچنین بر اثر تخریب یک خانه سالمندان در ایالت آرکانزاس یک نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار