مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در مرحله کشوری از ۲۲ آذرماه در خراسان رضوی آغاز و برای مدت سه روز ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات مهارت این هفته به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال برای نخستین بار برپایی مرحله کشوری این مسابقات برای ۳۲ رشته، بین ۱۳ منطقه و استان کشور توزیع شده است که خراسان رضوی میزبانی رقابت‌های مهارت در ۲ رشته مکاترونیک و فناوری وب (طراحی صفحات وب) را انجام خواهد داد.

رحیمی گفت: این رقابت در مرحله کشوری از ۲۲ آذرماه در خراسان رضوی آغاز و برای مدت سه روز ادامه دارد و در رشته مکاترونیک ۱۱ تیم به ظرفیت ۲۱ نفر و دررشته فناوری وب نیز ۲۰ نفر به مرحله کشوری راه یافته اند که با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: اهمیت این مرحله بسیار بالاست و دلیل آن هم راه یافتن برندگان این مرحله به مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ شانگ‌های در چین است.

وی گفت: چهل و ششمین دوره مسابقات جهانی مهارت به میزبانی چین در نوامبر سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود و شایان توجه است که این مسابقات جهانی هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود و کشور ایران با توجه به برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت دیرتر از سایر کشور‌ها به این جمع پیوسته است.

رحیمی گفت: مسابقات مذکور در رشته مکاترونیک در مرکز شماره یک مشهد و مسابقات فناوری وب در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می‌شود که همه علاقه‌مندان امکان حضور و مشاهده مسابقات را دارند.

وی گفت: خراسان رضوی در رشته مکاترونیک به دلیل سابقه موفقیت‌های جهانی در سال‌های ۲۰۱۵،۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ دارای ۲ سهمیه است و فرایند داوری این مسابقات نیز بر مبنای یک نرم افزار به نام سی. آی. اس (CIS) و به صورت یک شبکه مشترک جهانی و با استاندارد لازم انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: این مسابقات در حقیقت به نوعی المپیاد مهارت است که در قالب آن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مهارتی نیرو‌های جوان شناسایی می‌شود.

 

انتهای پیام//س.ع

برچسب ها: مهارت ، فنی و حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.