ساخت ۲ هزار و ۵۸۹ واحد مسکونی درقالب نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر با حضور استاندار آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در مراسم آغاز ساخت ۲هزار و ۵۸۹ واحد مسکونی نهضت ملی جهش تولید مسکن که در عالی‌شهر برگزار شد، گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوط، امسال و سال آینده ساخت واحد‌های مسکونی برای جمعیت زیر پوشش دستگاه‌های حمایتی را آغاز کنند.

او با اشاره به اینکه اگر موضوع مسکن حل شود بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های زندگی افراد جامعه کاهش می‌یابد، افزود: ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی برای قشر‌های دیگر به غیر از مددجویان، تعریف شده است.

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به جمعیت ۳۰ هزار نفری عالی‌شهر عنوان کرد: پیش بینی می‌شود در۵ سال آینده جمعیت این شهر به ۶۰ هزار نفر برسد.

او گفت: تلاش می‌شود شهر جدید عالی‌شهر به یک شهر بزرگ تبدیل شود و همه روستا‌های پیرامونی این شهر باید در طرح جامع دیده شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر هم گفت: قرار است دولت سیزدهم در مدت ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور بسازد که سهم این استان، ۵۴ هزار واحد مسکونی است، اما هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد.

فرزاد رستمی افزود: تاکنون برای ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد، زمین تامین شده است و در حال تامین زمین در شهر‌های مختلف از طریق اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی، تغییر کاربری و اراضی الحاقی به محدوده، هستیم.

به گفته او، از ۲۸ مهر تاکنون ۱۹هزار متقاضی مسکن در استان بوشهر ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام تا ۳۰ آذر تمدید شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر زیربنای این واحد‌های مسکونی را بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع دانست و بیان کرد: در طرح جهش تولید مسکن در مرکز استان، واحد‌های مسکونی در شهر جدید عالی‌شهر و یا شهر چغادک در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران عالی‌شهر نیز درباره وضعیت ثبت نام نهضت ملی جهش تولید مسکن شهر بوشهر که عالی‌شهر متولی تامین آن است، گفت: تاکنون ۸ هزار و ۸۰۰ نفر در شهر بوشهر در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند که اطلاعات ۹۰۰ نفر از آنان به صورت کامل بارگذاری شده است.

علی مقاتلی درباره ۶۷ واحد مسکونی بنیاد مسکن هم گفت: این واحد‌های مسکونی در زمینی به مساحت پنج هزار و ۳۱۰ مترمربع در هفت بلوک ساخته می‌شود.

محمدرضا میری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه ۲هزار و ۱۸۰ نفر از افراد زیر پوشش این نهاد خانه مناسب ندارند، گفت: برای حل مشکل این خانواده‌ها ۶۴۰ واحد با همکاری بنیاد مستضعفان، ۲۲۰ واحد در قالب توافق‌نامه با شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و ۳۰ واحد نیز با همکاری شرکت گلرنگ ساخته می‌شود.

علیرضا حاجیونی مدیرکل بهزیستی استان بوشهر هم  با اشاره به اینکه ۲هزا ر و ۶۰۰ مددجوی زیر پوشش این نهاد از خانه مناسب محروم هستند، گفت: تا کنون ۵۰ درصد واجدان شرایط مسکن ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایزدی
۰۹:۳۷ ۱۵ دی ۱۴۰۰
سلام
واسه ما که ساکن جم هستیم چراشامل نمیشه