مددجوی با پشتکار کمیته امداد که با کسب رتبه ۱۱۸ کنکور سراسری در رشته برق دانشگاه شریف پذیرفته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت تحصیلی یکی از ارزشمندترین رقابت‌های اجتماعی و علمی است که علاوه بر فواید و آثار مثبت فردی نتایج خوبی برای جامعه دارد و پیشرفت و توسعه در نتیجه همین رقابت‌ها و تلاش برای فتح قله‌های دانش اتفاق می‌افتد، اما گاهی مسیر یک رقابت علمی به دلیل برخی عوامل، دشوار می‌شود؛ مثل زمانی که امکانات آموزشی و رفاه فرد در شرایط سخت باشد و توان مالی اندک و اینطور اگر در رقابت عمومی علمی، چون کنکور ورودی دانشگاه‌ها برگزیده و موفق شوی لذتی چندین برابر خواهی داشت.

هانیه با کسب رتبه ۱۱۸ کنکور سراسری در آزمون رشته ریاضی، حالا دانشجوی برق دانشگاه شریف است، همانجایی که برای به دست آوردنش سخت مبارزه کرده و با دانش‌آموزانی از طبقات مرفه با بهترین امکانات و کلاس‌های آموزشی رقابت کرده است.
وی که خانواده‌اش به دلیل مشکلات مالی تحت حمایت کمیته امداد است، از سختی‌های دوران کنکور می‌گوید: کنکور یک رقابت خیلی سنگین است و همه در فضای رقابت آن هستند و دغدغه‌های درس‌هایشان را دارند و کلاس‌های آنلاین هم درس خواندن را سخت‌تر کرد.


این جوان با استعداد، تاکید می‌کند: هر دانش‌آموز کنکوری نیاز دارد که به کلاس آمادگی کنکور برود، اما کرونا این کلاس‌ها را هم از ما گرفت و شرایط را سخت کرد و برای برخی درس‌ها نیاز داشتم از چندین منبع استفاده کنم که تامین این‌ها خیلی سخت بود. این هم دغدغه مضاعفی بود برای کنکور و سعی می‌کردم بر این هم غلبه کنم و اگر مشاوره‌ها و دوره‌های آموزشی از طرف کمیته امداد نبود، قابلیت رقابت را نداشتم.

دانشجوی برق دانشگاه صنعتی شریف می‌افزاید: ساکن یکی از شهر‌های اطراف تهران هستیم و خانواده ما ۴ نفره است و من فرزند اول خانواده هستم و یک خواهر دارم که با هم زندگی می‌کنیم، هر دو ما از شاگردان ممتاز دوران تحصیل هستیم و پشتیبانی خانواده و کمیته امداد در مبارزه سخت کنکور بسیار مهم بود و همراهی آن‌ها در موفقیتم موثر بود.

وی در پایان می‌گوید: کمیته امداد تا امروز خیلی مرا همراهی کرده و حالا که در کنکور موفق شدم توقع دارم مثل قبل حمایت کنند و از این نظر که من حتی با راهنمایی و مشاوره نسبت به تجربیاتم بتوانم از سایر دانش آموزان کم بضاعت حمایت کنم، نیاز دارم کمینه امداد کمک کند و از من حمایت کند تا شادی موفقیت را به سهم خودم به دیگران هم بچشانم.


بیشتر بخوانید:


 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
بعد از فارغ التحصلی کمیته امداد اینو باید استخدام کنه چون درد فقرا رو میفهمه