رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزان استثنایی برای تحصیل در مقطع متوسطه باید به مشهد و شهرهای بزرگ خراسان رضوی بروند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قاسمی‌پور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت:کنون در شهرستان‌های خراسان رضوی فقط برای فضا‌های ساختمانی در طرح آمایش سرزمینی ۱۲ مدرسه در دوره متوسطه اول و متوسطه دوم نیاز شدید داریم.

او  گفت: دانش‌آموزان استثنایی به خصوص در شهرستان‌ها تا پایان دوره ابتدایی تحت پوشش آموزش و پرورش هستند و از آن به بعد امکاناتی برایشان در نظر گرفته نشده که می‌طلبد توجه جدی به این موضوع شود.

کاشمر مدرسه استثنایی در مقطع متوسطه ندارد

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت:  کمبود مدارس استثنایی در شهرستان های خراسان رضوی به حدی است که کاشمر به عنوان شهرستان بزرگ مقطع متوسطه ندارد و  دانش‌آموزان استثنایی باید هر روز از مرکز شهر ۱۲ کیلومتر را طی کنند تا به مدرسه استثنایی متوسطه در روستای مغان برسند.

قاسمی‌پور گفت: نبود مقطع متوسطه استثنائی در شهر کاشمر دغدغه جدی ماست و به جد پیگیر خواهیم بود تا با استفاده از اعتبار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی و کمک خیران مدرسه‌ساز شهرستان کاشمر مشکل دانش‌آموزان استثنایی این شهر را رفع کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: آمادگی داریم در سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان استثنایی هر کدام از روستا‌های کاشمر که با مرکز شهر بیش از ۳۰ کیلومتر فاصله دارند، کد بگیریم تا بتوانند از خدمات آموزش و پرورش استثنایی بهره‌مند شوند.

کاشمر قدیمی‌ترین پروژه نیمه‌تمام را دارد

قاسمی‌پور گفت: یک پروژه نیمه‌ساز به نام مرکز آموزش استثنایی امام علی (ع) که از سال‌ها قبل روی دست آموزش و پرورش استثنایی مانده مربوط به شهرستان کاشمر بوده که بعد از ۹ سال به حالت اسکلت رها شده و هنوز اقدامی برای تکمیل آن صورت نگرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در مجموعه ۳۳ پروژه در آموزش و پرورش استثنایی در دست ساخت است که در روز جهانی معلولان پنج مرکز و یک سال ورزشی درون مدرسه‌ای افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام//م.م.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.