نسل اول تراشه های اسنپدراگون بیش از حد داغ می شوند

شایعات جدید نشان می‌ دهد که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ شرکت کوالکام با مشکل بیش از اندازه دما روبرو است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از phonearena، در اوایل این ماه بود که کوالکام از تراشه «اسنپدراگون ۸ نسل ۱» رونمایی کرد و خیلی زود پس از آن اولین بنچمارک‌های این تراشه به صورت آنلاین ظاهر شد. به نظر می‌رسد این تراشه جدید در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ فعلی در عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بیش از ۱۰ درصد عملکرد سریع‌تری داشته باشد.

اگرچه وعده قبلی کوالکام در این زمینه که تراشه جدیدش ۲۰ درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به نسل قبلی خواهد داشت محقق نشد، اما اعداد فعلی از عملکرد این تراشه نیز قابل توجه هستند. البته شایعات جدیدی که در توئیتر منتشر شده، نشان می‌دهد تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارای برخی مشکلات در زمینه داغ شدن بیش از حد است. در گوشی‌های موتورولا، آزمایش اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در شدیدترین حالت ممکن، باعث داغ شدن بیش از اندازه گوشی می‌شود.

گوشی موتورولا

گوشی Moto Edge X۳۰ اولین دستگاهی بود که به طور رسمی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی شد و باعث شد موتورولا برند‌های دیگری مانند ZTE و شیائومی را در استفاده از این تراشه پشت سر بگذارد. جدیدترین و بهترین تراشه کوالکام در کارخانه‌های ریخته گری سامسونگ با استفاده از فرآیند تولید ۴ نانومتری ساخته شده است. در هر صورت به نظر می‌رسد که در سال آینده باید شاهد افزایش دمای زیاد گوشی‌هایی باشیم که از این تراشه استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار