عامریان گفت: شرکت دخانیات باید با استفاده از تکنولوژی روز بروزرسانی شود تا فرصت انحصار را از رقبا بگیریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ایران تولید به دلیل تحریم‌های داخلی و خارجی با مانع مواجه است. شرکت دخانیات یکی از قدیم‌ترین مجموعه‌های کشور است و باید بخش‌های مختلف آن توسعه پیدا کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان این که ما آمدیم تحول ایجاد کنیم اظهار کرد: نیاز به فکر و انرژی نو علت تغییر و تحولات در مجموعه دخانیات است. تجربیات گذشته باید با استفاده از تکنولوژی روز و توجه به تولید داخل بروزرسانی شود. رقبا می‌خواهند شرکت دخانیات را از ما بگیرند و به انحصار خود در بیاورند. ما باید با تلاش جلوی این کار را بگیریم.

عامریان بیان کرد: در دولت فعلی قرار نیست کسی از پشت خنجر بخورد باید حواشی دخانیات کنار زده شود همچنین با حمایت از این شرکت شان دخانیات کشور به جایگاه اصلی خود برمی‌گردد و در مسیر سوددهی با شتاب جلو می‌رود.

صنعت دخانیات تعارض منافع دارد

در ادامه سیاوش افضلی مدیرعامل سابق شرکت دخانیات ایران گفت: از سال ۹۸ که فعالیت خود را آغاز کردم شرکت دخانیات وضعیت خوبی نداشت و میزان تولید حدود ۳.۲ بود که علت آن ناامیدی، اشتباهات کارشناسی و سیاست‌گذاری بود و همه‌ی این‌ها باعث شد این مجموعه به کم‌ترین میزان تولید برسد.

مدیرعامل سابق شرکت دخانیات ایران با اشاره به این‌که باید درک مشترکی از شرکت دخانیات نزد سهامدار ایجاد شود اظهار کرد: شرکت دخانیات در شرایط کرونا و تحریم ۵۰ درصد افزایش تولید داشت و این اتفاق یک معجزه است.

افضلی ادامه داد: نرخ تولید مجموعه دخانیات در این ماه یک میلیارد و ۳۰۰ تومان بود و از برنامه‌ای که داشتیم جلوتر هستیم بازار دخانیات نشان داد که توانایی پیشرفت دارد، تعارض منافع در این صنعت زیاد است و باید تمام قرارداد‌ها شفاف شود تا مشکلات رفع شود.

قرارداد با شرکت‌های خارجی خیانت بود

محمد شیخان سرپرست شرکت دخانیات ایران گفت: مجموعه‌ای با قدمت صد ساله مثل دخانیات باید سهم زیادی در اقتصاد کشور داشته باشد نگاه ما در این صنعت مبتنی بر سیاست‌های دولت جدید و افزایش تولید است صنعت دخانیات به بخش کشاورزی و کشاورزان توتون‌کار گره خورده است، اما با سیاست‌های غلط هر روز بخش کشاورزی را کوچک‌تر کردیم.

سرپرست شرکت دخانیات ایران اظهار کرد: آن‌هایی که در دهه هشتاد بدون مطالعه علمی پای شرکت‌های خارجی را به صنعت دخانیات باز کردند خیانت کردند و باید امروز پاسخگو باشند که چرا سهم زیادی از بازار متعلق به شرکت‌های خارجی شده است با این کار کمر شرکت دخانیات ایران را خم کردند.

شیخان افزود: زمانی می‌توانیم به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برسیم که صنعت و تولید داخل را حمایت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۳۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بجای شرکت دخانیات روی گیاهان دارویی وایجادمحیط زیست پاک سرمایه گذاری کنید.قاچاق سیگاربه داخل ایران درهرصورت اتفاق میافتد.