رئیس پلیس فتای البرز راهکارهای خرید اینترنتی امن را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با گسترش تکنولوژی، افزایش دغدغه ها و احتمالا رو به سقوط رفتن سلامتی بشر، شاید کمتر دل مان بخواهد برای خرید هرچیزی به فروشگاه ها و مغازه ها مراجعه کنیم بنابراین به فضای مجازی رو می آوریم و کالای مورد نظرمان را سفارش می دهیم و منتظر دریافت آن می مانیم.

این موضوع باعث شده تا کلاهبرداران و مجرمان فضای سایبری هم به میدان بیایند و در فضای مجازی دام پهن کنند تا به بهانه خریدهای اینترنتی کلاه تان را بردارند.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز در تشریح راهکارهای افزایش امنیت خریدهای اینترنتی به خبرنگار ما گفت: کاربران خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

او افزود: هنگام لاگین به درگاه‌های پرداخت به آدرس صفحه توجه کنند و این صفحه حتماً باید به آدرس /shaparak.ir ختم شده باشد.

رئیس پلیس فتای البرز با بیان این که کاربران از صفحه‌کلید مجازی سایت‌ها استفاده کنند، افزود: این صفحات بعد از هر بار refresh باید تغییر کند.

او بر فعال کردن رمز دوم یک‌بارمصرف تاکید کرد و افزود: شهروندان از کارت‌های دارای موجودی کم برای انجام خریدهای روزانه خود استفاده کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.