معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: پرستاران و کادر درمان در دوران شیوع کرونا همانند رزمندگان در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با ایثار از جان خودگذشتندو برای سلامت مردم تلاش کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا جانثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان امروز بمناسبت گرامیداشت روز پرستار در جمع تعدادی از پرستاران نمونه و برگزیده کشوری و استانی در محل استانداری اصفهان، گفت: پرستاران و کادر درمان با علم به اینکه ویروس کرونا برای آن‌ها خطرناک است، تمام تلاششان را برای حفظ جان مردم به کار گرفتند.

وی گفت: پرستار و پزشکِ جامعه ما، امروز همان کاری را کرد که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس کردند و برای نجات جان دیگر همرزمانشان روی مین خوابیدند با این تفاوت که آن زمان همه در پشت جبهه از رزمندگان اسلام دفاع می‌کردند، اما امروز کسی پشتیبان و حامی پرستاران و کادر درمان نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز با دیدن ایثار و از خود گذشتگی پرستاران، خاطرات زمان جنگ برای کسانی که آن دوران را دیدند زنده می‌شود، گفت: پرستاران منتصب به حضرت زینب (س) هستند و باید از این انتصاب در سختی‌ها و مشکلات خود خیلی مدد بگیرند.

وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان بهداشت و درمان رسیدگی به مشکلات پرستاران است ابراز امیدواری کرد که مسئولان به مشکلات و خواسته‌های پرستاران و کادر درمان رسیدگی کنند.

جانثاری گفت: پرستاران و کادر درمان امروز بعنوان اسطوره‌های این جامعه محسوب می‌شوند که باید با آن‌ها درست برخورد کنیم و قدرشان را بدانیم، همانطور که قدر رزمندگان دوران دفاع مقدس را می‌دانیم.

وی گفت: بدون حضور در صحنه و ایثار و از خودگذشتگی پرستاران معلوم نبود که امروز سلامت جامعه چه وضع و شرایطی داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت:مراسم نمادین همزمان با روز پرستار که در تقویم آمده در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود که اهمیت چندانی ندارد، اما انتصاب پرستاران به حضرت زینب (س) صوری نیست و جاودانه و ماندگار است.

وی با بیان اینکه قدر اسطوره‌های جامعه را باید در زمان خودشان بدانیم گفت: هر جامعه‌ای که به اسطوره‌های خودش توجه نکند، ذلت و خواری نصیبش خواهد شد.

جانثاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت گفت: این مردان و زنان بزرگوار فداکارانه و مردانه برای حفظ سلامت جامعه ایستادگی و تلاش کردند و از زنده ماندن بشریت دفاع کردند.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مراسم گفت: تعرفه گذاری خدمات، پرداخت مطالبات و تبدیل وضعیت استخدام مهمترین مطالبه پرستاران است.

شاهین شیرانی با بیان اینکه بطور کلی حوزه سلامت و بیمار یک موضوع تیم ورک (کار تیمی) است و فردمحوری معنی ندارد، گفت: پرستاران یکی از مهمترین اجزاء تیم سلامت محسوب می‌شوند و در صورتیکه به بخش پرستاری ارزش و بها داده شود پرستاری و بخش سلامت قوی می‌شود.

وی گفت: فعالیت در حوزه سلامت همانند کار عقربه‌های ساعت است که همه اجزا به هم وصل هستند و همه باید بطور هماهنگ با هم کار کنند.

شیرانی با بیان اینکه جلسه امروز بصورت اورژانسی و فوری در نظر گرفته شد گفت: هماهنگی‌های برگزاری این جلسه عصر و شب گذشته و با پیگیری دفتر رییس جمهوری انجام شد.

وی گفت: خانواده رزمندگان پشت جبهه بودند و هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کرد، اما خطر بزرگی، خانواده، پدر و مادر و فرزندان پرستاران و کادر درمان را تهدید می‌کند و احتمال زیادی برای مبتلا شدن آن‌ها به بیماری وجود دارد.

وی با بیان اینکه پرستاران و کادر درمان دست کمی از رزمندگان اسلام و شهدا و مدافعان حرم ندارند و جایگاهشان نزد خداوند متعال محفوظ است ابراز امیدواری کرد که بتوانیم راه آن‌ها را ادامه دهیم.

تعدادی از نمایندگان پرستاران در این جلسه مسائل و مشکلات خود را در زمینه اجرایی شدن مشاغل سخت و زیان آور و یکسان سازی ساعات کار پرسنل اداری و درمانی و حذف تبعیض و بی عدالتی در سیستم بهداشت و درمان و اعطای امتیاز ویژه برای ثبت نام دانش آموزان کادر درمان و فرزندان پرستاران در مدارس دولتی و نمونه استان را خواستار شدند.

مراسم گرامیداشت روز پرستار بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور روز جمعه و بطور سراسری برگزار شد.

حدود هشت هزار و ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های دولتی و حدود چهار هزار و ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های خصوصی استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

جمعه ۱۹ آذر مصادف با زادروز حضرت زینب کبرا (س) روز پرستار است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.