ماموستا رستمی گفت: گرانی، تورم و بالا بودن قیمت کالا‌ها از دغدغه های مردم است که دولت باید برای رفع آن همت کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سنندج اظهار داشت: شرایط اقتصادی امروز کشور از کرونا بسیار خطرناک‌تر است و دولت باید برای رفع نگرانی مردم و معیشت جامعه چاره‌ای بیندیشد و به وعده‌های خود مبنی بر کنترل بازار عمل کند.

او با بیان اینکه فقرا و اقشار ضعیف جامعه در شرایط کنونی بیشترین آسیب را می‌بینند، افزود: هر روز قیمت مواد خوراکی افزایش می‌یابد و این قابل قبول نیست، لذا دولتمردان اگرچه تلاش خود را بکار گرفته‌اند، اما باید همت بیشتری به خرج داده و برای کنترل این وضعیت اقدام کنند.

امام جمعه سنندج فقر و تنگدستی را بسیار خطرناک دانست و اضافه کرد: طبق فرموده پیامبر (ص)، فقر انسان را به کفر سوق می‌دهد، بنابراین امنیت معیشتی امری مهم در جامعه است و باید جدی گرفته شود و برای فراهم کردن زندگی همراه با آسایش، گام برداشت.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره کرد و ادامه داد: پرستاران همواره و به ویژه در شرایط کرونایی کنونی وظیفه‌ای سنگین و خطیر برعهده دارند و باید قدردان تلاش و زحمات آنان بود.

او پرستاری را به معنای ایثار و فداکاری در راه سلامت مردم دانست و اظهار داشت: پرستاران کسانی هستند که جان خود را به خطر می‌اندازند تا حافظ سلامت مردم باشند و این مهم امری ستودنی است.

خطیب جمعه سنندج یادآور شد: کار دولت جدید و رییس جمهور مبنی بر وارد کردن واکسن و انجام واکسیناسیون گسترده در کشور قابل تقدیر بوده، چراکه سلامت جامعه از هر چیزی مهمتر است و امیدواریم بزودی شاهد ریشه کن شدن ویروس کرونا باشیم.

ماموستا رستمی در ادامه به بحث قرض‌الحسنه و اهمیت قرض دادن در دین اسلام اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت تمام تلاش خود را بکار گیرد تا بانکداری اسلامی در کشور حاکم شود و شرایط بهتری برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره به مردم فراهم شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.