اکبر نحوی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی به علت سکته قلبی درگذشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبر نحوی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی به علت سکته قلبی در سن ۶۶ سالگی درگذشت.

پیکر وی ساعت ۱۰ صبح روز شنبه پس از برگزاری آیین مختصری در مقابل مسجد دانشگاه شیراز، برای خاکسپاری به زادگاهش قم منتقل خواهد شد.

دانشگاه شیراز، درگذشت آن استاد فرزانه و ادیب گرانمایه را به خانواده‌ مکرم ایشان و جامعه‌ علمی و ادبی کشور، به‌ویژه خانواده بزرگ بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز تسلیت می‌گوید و برای آن جاودان‌نام، شادی روان و آمرزش الهی آرزو می‌کند.

نحوی، استاد دانشگاه شیراز، پژوهشگر، مصحح، شاهنامه‌پژوه و سعدی‌شناس، پنجم آبان‌ماه سال ۱۳۳۴ در قم متولد شد. او مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه شیراز به پایان رساند.

این عضو فقید هیات علمی بخش زبان و ادبیات فارسی بیش از ۷۰ مقاله علمی در نشریات علمی و فرهنگی و دانشنامه‌های تخصصی داشت.

از کتاب‌های او می‌توان به «از ایران چه می‌دانیم؟ - رودکی» «نکته‌ای درباره مؤلف معجم شاهنامه»، تصحیح «مجمل التواریخ و القصص»، تصحیح و توضیح «شیرازنامه» زرکوب شیرازی و «حیدر شیرازی در مراوده با خواجو» اشاره کرد.

سه چهره شاخص فرهنگی شیراز ۲ بهمن ۱۳۹۸ در ششمین عصر کتاب ایران به پاس سال‌ها ادب ورزی و پژوهش نگاری تقدیر شدند که اکبر نحوی پژوهشگر حوزه زبان شناسی از جمله آنها بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سهیلا
۲۳:۳۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خدا بیامرزتت دکتر