یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن به منظور شرکت در نشست وزرای گروه هفت و بحث پیرامون مسائل مهم جهانی راهی انگلیس می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن برای شرکت در نشست وزیران گروه هفت به انگلیس سفر خواهد کرد.

هایاشی از ۱۰ تا ۱۳ دسامبر (۱۹ الی ۲۱ آذر) به لیورپول، محل برگزاری نشست وزرای خارجه گروه هفت سفر می کند. این سفر نخستین سفر خارج از کشور هایاشی پس از تصدی وزرات امور خارجه خواهد بود. این مقام مسئول پیش از این به عنوان وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری فعالیت می‌کرد.

در جریان نشست گروه هفت، وزرای امور خارجه درباره مباحثی چون مبارزه با کووید-۱۹، ظهور گونه جدید کرونا (اُمیکرون)، مسائل حقوق بشر و مواضع کشور‌های مختلف در خصوص تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن بحث و تبادل نظر خواهند کرد. المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن قبلاً از سوی آمریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا تحریم شده بود. ژاپن هنوز در این خصوص به تصمیمی نرسیده است.

وزیر خارجه ژاپن طی این سفر چند دیدار دوجانبه با همتایان خود خواهد داشت.

گفتنی است، نشست وزیران گروه هفت موسوم به جی هفت، نشست وزاری هفت کشور صنعتی است. این نشست در سال ۱۹۷۵ باحضور آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تشکیل شد. کمی بعد کانادا نیز به این گروه پیوست. نشست وزرای گروه هفت امسال از ۱۰ تا ۱۲ دسامبر (۱۹ الی ۲۱ آذر) در لیورپول انگلیس برگزار می‌شود.

انگلیس پیشتر از ۱۰ کشور آسه آن (انجمن کشور‌های جنوب شرق آسیا) دعوت کرد تا در نشست کنونی وزیران خارجه جی هفت شرکت و درباره چگونگی ایجاد روابط نزدیک‌تر اقتصادی، فناوری و امنیتی در سطح جهانی گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار