جمعی از مسئولان شهرستان تفرش با حضور در بیمارستان این شهر از پرستاران قدردانی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار جمعی از مسئولان شهرستان تفرش با حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان والفجر این شهر با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر از زحمات پرستاران قدردانی کردند.

امام جمعه شهرستان تفرش، فرماندار تفرش، نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه، مدیر شبکه بهداشت و درمان، اعضای شورای شهر، روسای ادارات و بانک‌ها در این مراسم حضور داشتند.

زاد روز حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها ۵ جمادی الاولی است و به دلیل صبر و بردباری آن حضرت و پرستاری از کاروان کربلا این روز در تقویم ایران روز پرستار نامیده شده است تا روزی برای تقدیر از پرستاران باشد؛ این روز در سال ۱۴۰۰ مصادف است با جمعه ۱۹ آذرماه است.

حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات لحظه‌ای فروگذاری نکرد.

پرستاری مکمل پزشکی است و پرستار کسی است که مجموعه‌ای از فعالیت‌های درمانی را برای مراقبت از بیمار، بهبود و نجات جان او انجام می‌دهد؛ پرستاران از مهم‌ترین افراد کادر درمان هستند که نقش مؤثری در بهبود و مراقبت از بیماران دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.