امام جمعه بوشهر گفت: در حوزه دانشی و سند مدیریتی بوشهر، همه چیز آماده است و جهاد دانشگاهی می‌تواند در این عرصه یک حوزه کاری ۸ ساله تعریف کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست با معاونان جهاددانشگاهی کشور  و رئیس جهاددانشگاهی بوشهر بیان کرد: هر کشوری که نگاه کارآمد به حوزه دانش و فناوری دشته اباشد، طرح و برنامه‌های خود را بر اساس دانش با حفظ ارزش و شاخص‌های فرهنگی اجرا و از آن‌ها حمایت کند، آن کشور افق‌های بلندی پیدا خواهد کرد.

امام جمعه بوشهر تلاش در عرصه خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی را برای پیشرفت و استقلال ضروری دانست و عنوان کرد: استان بوشهر اکنون الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان ایران دارد و از طرفی منطقه ویژه علم و فناوری ایران است، بنابراین در حوزه دانشی و سند مدیریتی همه چیز آماده است و جهاد دانشگاهی می‌تواند در این عرصه یک حوزه کاری ۸ ساله تعریف کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر نیز گفت: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی با ۳۷ سال تاخیر در استان تاسیس شد که به همین علت از سوی مرکز باید نگاه ویژه‌تری در تمام حوزه‌ها به این نهاد صورت گیرد.

علی احمدی‌زاده افزود: این نهاد انقلابی سال ۹۶ در شرایطی راه‌اندازی شد که برای گرفتن کوچک‌ترین امتیاز با سنگ‌اندازی مواجهه می‌شد.

او ادامه داد: امروز، اما جهاددانشگاهی بوشهر در بسیاری از حوزه‌ها در استان سرآمد است. این نهاد انقلابی در حوزه فرهنگی دارای دو خبرگزاری مهم ایسنا (خبرگزاری دانشجویان ایران) و خبرگزاری ایکنا (خبرگزاری قرآنی) است همچنین مرکز افکار سنجی ایسپا و سازمان انتشارات و دانشجویان و بسیار فعالیت‌های مهم دیگر را به خوبی انجام داده است.


بیشتر بخوانید


رئیس جهاددانشگاهی بوشهر با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های پژوهشی، پزشکی و اشتغال تاکید کرد: اکنون این نهاد انقلابی در بوشهر با مشکلاتی همچون ملکیت و فضای فیزیکی و بودجه‌ دست و پنجه نرم می‌کند که امیدوارم با سفر مسئولان ارشد ستاد مرکزی و حمایت‌های مسئولان ارشد استان این دغدغه‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.