ایران، محور دیدار بلینکن و گانتس در واشنگتن

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن دیدار کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «بلینکن و گانتس در این دیدار درباره موضوعات منطقه‌ای و امنیتی از جمله ایران و پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل گفتگو کردند.»

وی افزود: بلینکن در این دیدار اعتقاد دولت بایدن را تکرار کرد که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مستحق زندگی در امنیت و برخورداری برابر از آزادی ها، شکوفایی و دموکراسی هستند.

وزیرخارجه آمریکا نیز پس از این دیدار در توییتر خود نوشت: گفتگو‌های «ثمر بخشی» با وزیر اسرائیلی انجام دادیم.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز پیش از این با گانتس دیدار کرد. او بدون اشاره به تسلیحات هسته‌ای این کشور و فروش سلاح به جنگ‌افروزان در منطقه و کمک به گروه‌های تروریستی، با این ادعا که «واشنگتن به شدت از فعالیت‌های هسته‌ای ایران و فقدان دیپلماسی سازنده نگران است»، گفت: «به جلوگیری از دستیابی ایران بر سلاح هسته‌ای پایبندیم؛ چراکه این به نفع ما، اسرائیل و جهان است.»

همچین پیشتر خبرگزاری رویترز مدعی شده بود وزرای دفاع آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره انجام رزمایش برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران گفتگو کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار