نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: حوزه‌های کشاورزی و گردشگری در استان گیلان به ویژه لنگرود مغفول مانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پرویز محمدنژاد قاضی محله، نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای عرضه محصولات کشاورزی در اتحادیه اوراسیا که بازاری قوی با گردش مالی چند ده میلیون دلاری دارد، تدبیری بیندیشد.

او با بیان اینکه اغلب نمایندگان مجلس نسبت به بی‌توجهی دولت و تصمیم‌گیران به مزیت‌شناسی در کل کشور تذکر داده‌اند، افزود: در استان گیلان به ویژه لنگرود نیز ۲ مزیت اصلی در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری مغفول مانده است.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: لنگرود از محصولات کشاورزی بی‌نظیری برخوردار است و امکانات کافی برای تولید این محصولات و بازار مناسبی در کشور‌های همسایه، دریای کاسپین به نام اتحادیه اوراسیا دارد.

محمدنژاد اظهار داشت: درخواست می‌کنم هیئت دولت از قالب روزمرگی خارج شده و با ارائه طرح‌های بزرگ و اصولی که بتواند در نظام ساماندهی اقتصاد کشور موثر باشد، ورود کند.

او با اشاره به اینکه لنگرود در حوزه گردشگری نیز از پتانسیل بسیار عظیم، زیبا و قابل بهره‌برداری برخوردار است، گفت: این شهرستان، اما تاکنون نتوانسته از این نعمات خداوندی در جهت رونق اقتصاد کشور استفاده کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس افزود: چمخاله تنها بندر گردشگری شمال کشور است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به دلیل دخالت قوه قضاییه بسته شده و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده است.

پرویز محمدنژاد قاضی محله، نماینده شهرستان لنگرود در مجلس

محمدنژاد تصریح کرد: مجموعه این مزیت‌ها زمانی به بهره‌برداری می‌رسد که راه‌های ارتباطی موثر برای تحقق این امر وجود داشته باشد.

شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.