طرح شوق مهارت فرصتی برای شکوفایی دانش آموزان ابتدایی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، لیلا سادات ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باتوجه به رشد فناوری‌ و شیوع ویروس کرونا حضور کودکان در رسانه‌ها پررنگ‌تر شده که این موضوع، طرحی را می‌طلبید که سواد دیجیتال و رسانه‌ای دانش‌آموزان ارتقاء پیدا کند و آنها بتوانند در این زمینه از حقوقشان دفاع کنند.

وی گفت: شوق مهارت طرحی با هدف ایجاد فرصت برای دانش‌آموزان در زمینه‌های ادبی، علمی و هنری است که دانش‌آموزان شش پایه ابتدایی و پیش‌دبستانی‌ها می‌توانند ثبت‌نام و در آن شرکت کنند.

معاون آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این طرح با مدیریت استان لرستان به صورت کشوری در حال برگزاری است و  طبق گزارش این استان ۳۶۲۸ اثر از کل کشور ارسال شده که به تمامی افراد لوح سپاس داده شد و ۱۸۰ اثر مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند که ۵۰  دانش‌آموز اصفهانی لوح سپاس دریافت کرده و سه نفر با رتبه ویژه توانستند هدیه دریافت کنند.

ابطحی گفت: رشته‌های بخش نوشتاری شامل خاطره، نویسندگی و انشا کرونا است. بخش هنری نیز اریگامی، سفالگری، خوشنویسی و زیبانویسی را در برمی‌گیرد. محور سواد دیجیتال هم طراحی برنامه‌های آموزشی ساده است.

وی گفت: این طرح حدود سه سال است که اجرایی شده و نظر به آن است که سال‌های آینده این موضوع را ادامه دهیم.

انتهای‌پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.