رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده منشاء ۸۰ درصد آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور وسایل نقلیه متحرک است.

 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بدو ورود به استان سمنان در آستانه امامزاده علی ابن اشرف (ع) گفت: فرسودگی و سوخت خودروها، ۲ عامل اصلی آلاینده بودن وسایل نقلیه و آلودگی هوا است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ۹ کلان شهر کشور درگیر آلودگی هوا هستند و وضعیت هوا در این شهرها مناسب نیست.

او افزود: در بین کلانشهرها اصفهان وضعیت نامناسب‌تری نسبت به بقیه شهرها دارد و بعد از اصفهان، تهران در ردیف کلانشهرهای آلوده قرار دارد.

او اضافه کرد: کمک به وضعیت حمل و نقل عمومی برای بهبود وضعیت هوا با جدیت دنبال می‌شود و ارتقای کیفیت سوخت از استاندارد یورو چهار به یورو پنج و افزایش شمار موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های برقی در ناوگان عمومی به عنوان راهبردهای بهبود وضعیت هوا به وسیله شهرداری‌ها در دست پیگیری است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نیروگاه‌ها از لحاظ استفاده از سوخت با همکاری وزارت نیرو در وضعیت مناسب قرار دارند و با تمهیدات اندیشیده شده پیش بینی‌ می‌شود وضعیت هوا در کلان شهرهای اصفهان و تهران بهبود یابد.

او یادآور شد: طبق قانون هوای پاک، سازمان حفاظت محیط‌زیست وظیفه نظارت و پایش را بر عهده دارد و براساس قانون برای حفظ هوای پاک ۱۱ دستگاه اجرابی مسوولیت اصلی و ۱۱ دستگاه اجرایی مسوولیت فرعی دارند و باید بیش از پیش همراهی کنند.

مشکلات آب در استان سمنان بررسی می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تنوع زیستی در این استان گفت: مشکلات استان سمنان در زمینه آب به عنوان یک وظیفه سازمانی از سوی حفاظت محیط زیست بررسی می‌شود.

او یادآور شد: سمنان استانی خاص در زمینه تنوع زیستی و اقلیمی است که از کویر گرفته تا جنگل‌های هیرکانی در این استان وجود دارد و بر همین اساس برای بهبود وضعیت محیط‌زیست استان باید برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

سلاجه اظهار داشت: یک چهارم مساحت استان سمنان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قرار دارد و یک‌ششم تا یک‌هشتم مناطق تحت پوشش محیط زیست کشور مربوط به استان سمنان است.

او با اشاره به وجود پارک ملی و مناطق حفاظت شده در استان سمنان، یادآور شد: مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان جزو مناطق زیستکره در کشور و دنیا محسوب می‌شود و باید در حفظ این مناطق توجه ویژه شود.

او با بیان اینکه استان سمنان با وجود داشتن طبیعتی خشک و بیابانی دارای تنوع گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است، افزود: با توجه به استقرار صنایع و معادن، برای حفاظت از محیط زیست استان باید همواره تمهیدات ویژه در نظر گرفت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استان سمنان در کنار معادن فلزی و غیرفلزی، منبع معادن زیستی گیاهی و جانوری است و باید برای تامین منابع آبی نگاه ویژه داشت.

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بدو ورود به سمنان مورد استقبال سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و محمد حمیدی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی معاون استاندار و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

سلاجقه امروز به منظور بازدید از مناطق تحت حفاظت این سازمان و دیدار با محیط بانان به استان سمنان وارد شد. در این سفر سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و نورمحمدی معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاون رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
واقعا نمیشه رفت بیرون بقران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
یک سر به نیروگاه برق شهید رجایی قزوین بزنید و ببینید با یک دودکشه بلند چطور یک دشته بزرگ را تا کیلومترها آلوده کرده . این نیروگاه و نیروگاههای مشابه مشتی هستند نمونه خروار که دارن بجای گازه طبیعی مازوت میسوزونند حالا شما این آلودگی رو میندازی گردنه خودروهای بی کیفیت ایراد نداره اونهم راه داره. مافیای تولید و فروشه خودرو را جمع کنید و ماشینهای با کیفیت خارجی و بدونه تعرفه ی واردات در اختیار مردم قرار بدید ببینید چجور مصرفه سوخته کشور و آلودگیه هوا کاهش پیدا میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
امیدوارم این نظرم منتشر بشه
سال اولی که کرونا اومد عبو و مرور ممنوع بود و هوا پاک بعد از چند روز صبح که بیدار شدیم به صورت ناگهانی هوا از همیشه بیشتر الوده شده بود مسئولین سکوت کردند و حتی ۲۰۳۰ هم این حرفو یک شب زد و دیگه کسی دنبال نکرد. به ارشیو اخبار مراجعه کنید میبنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اگه 80% آلودگی هوا از خودرو ها هست پس چرا دارین تعداد خودرو را افزایش میدین؟؟ بی سوادا بی خردا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
آلودگی هوا که فاجعه شده
خدا بهمون رحم کنه با این هوای آلوده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۴۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
یادتون نره اوایل کرونا که خودروها اجازه خروج نداشتن آلودگی به قوت خودش باقی بود. سرمایه مازوت نسوزونن ما آلودگی نخواهیم داشت. گوش ما مردم همچنان درازه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اهااا. راست میگن اخه سوخت خودروها مازوت شده جدیدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
گفتید اصفهان الودگیش بالاتر همه هست من تو پمپ بنزین کار کردم به جای گازیل یورو گازیبل معمولی میارند از پالایشگاه که درصد چربی بالایی داره و در الودگی هوا نقش موثری داره این یک مشکل دوم وسایل نقیه فرسوده که بسیار الودگی زیادی تولید میکنه به نظر من مدیریت بسیار اشتباه هست چرا با وجود هوای سرد و الودگی شدید هوا پالایشگاه اصفهان گازییل معمولی عرضه میکنه در حالی که باید گازییل یورو تولید کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
آقایان مسوول محیط زیست و دولت و شهرداری و شورای شهر. ،،. تنها راه حل. کنترل آلودگی هوا. اجرای طرح انتقال پایتخت است ،، این. طرح حدود نه سال پیش توسط مجلس تصویب شد
اما اجرا نشد. ،، پیشنهاد میشود. پس از اینکه دولت سرو سامان نسبی به وضع معیشتی و اقتصادی کشور داده و تا حدودی مسائل و مشکلات کمتر شد. این طرح را با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران اجرا کنند ،، شهر تهران گنجایش جمعیت کنونی را ندارد ،، ترافیک و آلودگی هوا. بدترین معضل تهران است .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۷:۴۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
برادر نخبه!!!! تو مسول هوای پاک و برقی سازی خودروها و گسترش خودرو و نیروگاه پاک هستی نه ما که مسولیتی نداریم عزیزم.
تو مسول هوای پاک و آب پاک و محیط زیست این کشوری نه ما.
پویایی و تحرکی به خرج بدید و خودروهای برقی و نیروگاه‌های بادی و خورشیدی را گسترش دهید و به تولید انبوه برسانید.
که این خودش یکی از برترین و بهترین پیشرفتهاست.
ترا به خدا قسم تان میدهم و به هر دین و آیینی که اعتقاد داری ، به فکر گسترش ناوگان پاک برقی و جایگاه های شارژ خودرو با کمک وزارت نفت و شرکت گاز و پالایش و پخش و وزارت نیرو و مپنا و بسیج سازندگی و دیگر سازمانهای کشوری و لشکری ،برای زدودن ،آلودگی شهرها با این خودروها و ناوگان پاک باشید.
به خدا قسم فردا بسیاری از ماها و خانواده هایمان و فرزندانمان قربانی این آلودگی هوا چه در پایتخت و کلانشهر ها و چه در شهرها و شهرهای کوچکتر میشوند.
همه برای این خواسته بکوشیم و تلاش کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۰۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بنزین استاندارد تولید کنید نمی‌تونید وارد کنید. خودرو استاندارد هم تولید کنید نمی‌تونید وارد کنید. و مهم تر از همه مدیر استاندارد تولید کنید که صد البته نمی‌تونید و نتوانستید پس وارد کنید.درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
گاز کمتریل چند در صد!؟
Iran (Islamic Republic of)
Faez
۱۶:۱۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بخاطر مافیا ایران خودرو و سایپا و نزاشتن خودروهای برقی با قیمت مناسب وارد کشور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
آقای نا محترم از تهران تا همدان رانندگی کردم حتی بیابانها هم آلودگی داره شدید،گاز رو سپردید دست روسها تا اونا صادر کنن اروپا و تمام کارخانه ها با مازوت کارمیکنن ،، برو ایران رو بچرخ بعد حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۴۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام آلودگی هوا خشک سالی و فرو نشست های زمین به لحاظ جانمایی و سیاست های غلط دولت‌ها در چهل سال اخیر باید شهرهای بزرگ ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر از رشته کوه ها فاصله بگیرند به عبارت ساده شهرهای بزگ مانند تهران سمنان شاهرود سبزوار ....‌ به سمت کویر شیفت داده می شد نه به سمت کوها اشتباهی که دولت مرتکب شده و دست بردار هم نیستند هزاران مسکن طرح ملی غلط بی حساب و کتاب ساخته شده که ازجمله عواقب آن خشک سالی خواهد بود کافیست سری به پردیس و پرند بزنید هزینه حمل نقل ترافیک افزایش مصرف بنزین از جمله معضلات این روی کرد غلط هست . به داد ایران برسید از دست این بیسوادها
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۱:۲۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
همه شهرها و شهرکها به چهار جهت شمال و جنوب و شرق و غرب باید گسترش یابند چه سمت بیابان و چه سمت شمال و دماوند و چه سمت فرودگاه بین‌المللی امام و قم.
مهم رشد افقی است .
Iran (Islamic Republic of)
رضا معصومی
۱۵:۳۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بسیار آگاه شدیم. پس وسایل نقلیه غیرمتحرک آلودگی ایجاد نمیکنند!!! خوب برای رفع ءلودگی هوا کافیه وسایل نقلیه متحرک را متوقف کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۲۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
می خواهید مشکل بنزین و آلودگی حل شود یا فقط شعار می دهید می خواهید هم پول و هم جان مردم حفظ شود باید باند مافیای خودروسازی و بنزین رو کنار بگذارید و شعار ندهید راه حلش ساده هست تکنولوژی ماشین های برقی همین و بس .در این کشور نمی خواهد مشکلات حل شود وگرنه راه حلهای ساده ای برای تمام مشکلات هست