جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام با موضوع دفاع مقدس به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار میر عبدالرضا حاجتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: جشنواره رسام در نوع خودش در پرداختن به مضامین دفاع مقدسی، پیشرو. نوع نگاه فرهنگی به آثار دفاع مقدس و موضوعات مرتبط بسیار ارزشمند است که از این منظر می‌توان آن را سرآغاز بسیاری از تحولات بزرگ فرهنگی در استان دانست.

او با بیان اینکه در مقابل محتوای غنی دفاع مقدس، آثار تولید شده در این زمینه بسیار کم و غیرقابل قبول است، افزود: جشنواره رسام با هدف ترغیب فیلم سازان در تولید اثر فاخر دفاع مقدسی و معرفی و نمایش آثار برتر در این خصوص شکل گرفته است.

حاجتی تصریح کرد: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام با محوریت شناخت و نمایش آثار فاخر کوتاه دفاع مقدس در خوزستان برگزار که داوری بخش داخلی این جشنواره در دبیرخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و بخش بین المللی این جشنواره نیز در تهران انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و شنر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: تاکنون ۵۴۲ اثر در بخش داخلی به دبیرخانه این جشنواره در اهواز ارسال که از این تعداد ۱۷۶ اثر مستند، ۱۱۲ اثر داستانی، ۳۱ اثر در بخش پویانمایی و انیمیشن، ۷۳ اثر نماهنگ، ۲۳ اثر فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای و ۱۲۷ اثر نیز به صورت فیلمنامه کوتاه مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

حبیب الله مازندرانی دبیر جشنواره رسام نیز بیان داشت: آثار بین الملل ارسالی به این جشنواره شامل ۴۷۰ اثر در بخش فیلم کوتاه، ۱۵۰ اثر در بخش مستند، ۱۰۰ اثر در بخش انیمشین و ۷۰ اثر در بخش ۱۸۰ ثانیه است که این آثار از ۷۲ کشور مختلف از جمله آمریکای جنوبی، استرالیا، هند، آلمان و کشور‌های محور مقاومت و همسایه کشور ما هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.