معاون دادستان یزد گفت: دایر شدن کمپ‌های اجباری و تدوین سند راهبردی معتادان متجاهر باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد دشتکیان معاون دادستان استان در جلسه ساماندهی وضعیت معتادین و بررسی کمپ‌ها گفت: مراکز مجاز درمان اعتیاد به دو دسته مراکز زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کمپ‌ها تقسیم می‌شوند.

او افزود: دایر شدن کمپ‌های اجباری و تدوین سند راهبردی معتادان متجاهر باید در دستور کار قرار گیرد و ارگان‌های مسئول و متصدیان کار، نقش مؤثرتری در این موضوع ایفا کنند.

دشتکیان خاطرنشان کرد: درحال حاضر تعرفه خدماتی که برای کمپ‌ها مشخص شده با واقعیت‌های اقتصادی جامعه و تورم تطابق ندارد و نیاز است که جامعه خیری، مددجویان را از زمان شروع درمان، تحت حمایت مالی خود قرار دهند.

معاون دادستان تصریح کرد: اعتیاد جرم است، اما فرد از زمان شروع درمان و ترک مصرف، دیگر مجرم نیست و بیمار محسوب می‌شود.

او بیان داشت: با کمک به این قشر از جامعه، جرم‌های ناشی از اعتیاد مانند سرقت‌های خرد و کارتن‌خوابی نیز کاهش می‌یابد.

محمدعلی عطابخش مدیر کل بهزیستی استان نیز در این جلسه گفت: در استان ۱۶ مرکز اقامتی درمان اعتیاد وجود دارد که از این تعداد، یک مرکز ویژه بانوان است.

او افزود: برای بانوان معتاد بهبود یافته، مرکزی وجود دارد که بعد از ترخیص از کمپ، تحت مراقبت‌های حمایتی قرار می‌گیرند تا از بازگشت آن‌ها به اعتیاد پیشگیری شود.

عطابخش تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل این است که به علت عدم هم‌خوانی تعرفه‌ها، بعضی از دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود.

او ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که بحث تعرفه‌ها از سازمان بهزیستی کشور پیگیری شود و دستورالعمل‌ها با جدیت رعایت شوند.

تأکید بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کمپ‌ها، نظارت بیشتر پزشکان، اجرای طرح‌های اشتغالزایی و راهکار‌های افزایش یارانه از موارد دیگری بود که در این نشست بررسی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.