نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته رباتیک از ۲۰ آذرماه در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محسن مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته رباتیک از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه با حضور تیم‌های ۱۳ استان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای قزوین برگزار می‌شود.

مددی افزود: شرایط سنی شرکت کنندگان این مسابقات که در قالب تیم‌های ۲ نفره برگزار می‌شود، از ۱۸ تا ۲۳ سال تعیین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین یادآور شد: این مسابقات در حکم انتخابی نفرات برای شرکت در رقابت‌های جهانی مهارت شانگ‌های چین است.

مددی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت در رشته‌های مختلف در چندین استان، گفت: نفرات و تیم‌های مهارت قزوین در ۱۰ رشته این رقابت‌ها حاضر شده اند.

وی یادآور شد: تاکنون یک نفر از قزوین مدال برنز و سه نفر نیز دیپلم افتخار این رقابت‌ها را کسب کرده اند.

مددی با بیان اینکه رقابت‌های ملی مهارت هنوز در جریان است، گفت: نمایندگان قزوین در رشته‌های مختلف نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت شامل مکاترونیک، تراش، فرز سی ان سی، آشپزی، طراحی فضای سبز، فناوری اتومبیل، جوشکاری، جواهرسازی و رباتیک حضور یافته اند یا شرکت می‌کنند.

وی گفت: در حاشیه مسابقات ملی رباتیک در قزوین، جشنواره و رقابت آزاد مهارت تهیه و بسته بندی باقلوا نیز برگزار خواهد شد.

مددی با اشاره به ایجاد آمادگی برای آموزش تهیه باقلوا و شیرینی‌های سنتی به علاقه‌مندان و صدور گواهینامه مهارت، افزود: برای اولین بار استاندارد آموزش تهیه باقلوا و شیرینی‌های سنتی قزوین طراحی و تدوین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت:به منظورترویج فرهنگ مهارت، نمایشگاه فرصت‌های شغلی و مهارتی روز‌های ۲۰ تا ۲۵ آذرماه در کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه ۲۰۰ مهارت و حرفه که با سرمایه اندک قابلیت ایجاد دارند معرفی می‌شود که امکان آموزش به متقاضیان آن از سوی آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.