مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: ۱۹۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت دارند و از سوی بخش خصوصی مدیریت می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین با اشاره به فعالیت ۱۹۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان گفت: در گذشته فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به چند رشته خاص مانند آرایشگری، خیاطی، آشپزی، رایانه، برق یا مکانیک محدود بود، اما امروز تنوع بالایی از رشته‌ها را در این آموزشگاه‌ها شاهد هستیم که جوانان جویای کار و مهارت می‌توانند از این فرصت برای توانمند شدن خود استفاده کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین همچنین اظهار داشت: در راستای سرعت بخشیدن به صدور مجوز‌ها و گواهی ها، برای نخستین بار مدت زمان صدور گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای نیز به یک هفته کاهش یافته است.

به گفته مددی، مجوز فعالیت برای ۲۶ آموزشگاه‌های آزاد مهارتی در استان صادر شده که این جواز‌ها هرکدام تنها پس از سه روز از صدور درخواست صادر شده اند.

وی اضافه کرد: این رویه منجر به گسترش آموزش‌های آزاد مهارتی در سطح جامعه مطابق با نیاز بازار کار و واحد‌های تولیدی و خدماتی خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به محدودیت منابع و امکانات دولت برای تامین فضا و تجهیزات آموزشی مطابق با نیاز‌های روز جامعه، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ارایه آموزش‌های مهارتی مورد توجه جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.