مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب ذخیره سوخت کنونی نیروگاه‌های برق استان را نسبت به مدت مشابه پارسال بسیار مناسب ارزیابی کرد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب ذخیره سوخت کنونی نیروگاه‌های برق استان را نسبت به مدت مشابه پارسال بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت : امیدواریم با این روند زمستان امسال کمبود سوخت نیروگاه‌ها و خاموشی نداشته باشیم.

او اشاره‌ای به وضعیت نیروگاه‌های استان کرمانشاه داشت و گفت : هم اکنون چهار نیروگاه بیستون با ظرفیت ۶۴۰ مگاوات، زاگرس با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات، اسلام آباد با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات و دالاهو با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات در استان فعال است.

او مجموع برقی که هم اکنون توسط نیروگاه‌های استان تولید می‌شود را ۱۵۸۰ مگاوات و مصرف استان را هم ۷۰۰ مگاوات اعلام کرد.

اسدی ادامه داد: از سوی دیگر کرمانشاه در مسیر کریدور صادراتی برق کشور قرار دارد و نزدیک به ۷۰ درصد صادرات برق ایران از این مسیر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با بیان اینکه پارسال در چنین ایامی گاز نیروگاه‌های استان محدود شده بود، افزود: اکنون با همکاری شرکت گاز هنوز سهمیه گاز به دو نیروگاه اسلام آباد و دالاهو داده می‌شود.

اسدی با بیان اینکه از نظر ذخیره سوخت جایگزین اکنون نیروگاه‌ها در بهترین حالت قرار دارند، گفت: در شرایطی که در کشور ۶۰ درصد مخازن سوخت نیروگاه‌ها تکمیل است، اما این میزان در کرمانشاه حدود ۹۵ درصد است.

او با بیان اینکه هم اکنون روزانه نزدیک به یک تا ۱.۵ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کرمانشاه حمل می‌شود، ادامه داد: تقاضا داریم این تامین سوخت همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از این موضوع ابراز نگرانی کرد که با شروع روز‌های سرد و بارش برف و باران امکان حمل سوخت از طریق کامیون‌ها محدود شود و گفت: البته نیروگاه‌های استان برای مصرف چندین روز ذخیره سوخت دارند.

اسدی ابراز امیدواری کرد با این وضعیت مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه‌ها رخ ندهد و فصل زمستان پیش رو را بدون چالش خاموشی پیشت سر بگذاریم و افزود: البته سناریو‌هایی برای محدود شدن مصرف برق ۳۰ درصدی صنایع در شرایط اضطرار و مدیریت بار تعریف شده است.

او ادامه داد: اگر بنا به اعمال محدودیت باشد، متوجه صنایع خواهد بود و تلاش می‌کنیم برق بخش خانگی پایدار باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه فعلا محدودیت برق برای صنایع اعمال نشده، گفت: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال نزدیک به ۳۸ درصد محدودیت برق برای صنایع داشتیم.

اسدی تنها نگرانی اصلی را برای تابستان سال ۱۴۰۱ دانست و افزود: تقاضا داریم از همین حالا صنایع به فکر برقراری ژنراتور‌ها باشند.

موضوع دیگری که او به آن اشاره داشت وضعیت مصرف مازوت در نیروگاه‌ها بود و گفت: تنها ۱۰ نیروگاه کشور در شهر‌های تبریز، اهواز، تهران، اراک، کرمانشاه و ... از مازوت استفاده می‌کنند که دستورالعمل‌های خاص خود را دارد.

او افزود: تکنولوژی که در نیروگاه‌های برق کرمانشاه وجود دارد باعث شده میزان آلودگی حاصل از مازوت به حداقل برسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.