کتائب حزب الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات تروریستی داعش توسط دست نشانده‌های آمریکا و برای مشروعیت بخشیدن به حضور آمریکایی‌هاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مقاومت اسلامی نُجباء، کتائب حزب الله عراق، با صدوربیانیه‌ای در واکنش به عملیات تروریستی اخیر داعش، اعلام کرد که این جنایات برای مشروعیت بخشیدن به حضور آمریکایی‌ها در عراق است.

در بیانیه کتائب حزب الله آمده است: «عملیات تروریستی و جنایات داعش با فرماندهی محور شر صهیونیست ها، آمریکا و عربستان اتفاق افتاده است. این عملیات بخشی از راهبرد‌های آمریکاست تا به حضور خود قبل از خروج و عقب نشینی از عراق مشروعیت بخشند. کاملا واضح است عملیات‌های تروریسی که در شهر‌های مخمور، دیالی و بصره روی داد، توسط دست نشانده‌های آمریکای شرور انجام گرفته است.»

کتائب حزب الله در ادامه با اشاره به اینکه مردم عراق این سیاست حیله گرانه آمریکا را شناخته اند، افزود: «این جنایات و حملات برای منحرف کردن افکار عمومی صورت می‌گیرد تا مردم عراق تصور کنند در صورت خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، ناامنی و بی ثباتی در کشور حاکم خواهد شد. حوادث جنایت‌کارانه نشان دهنده این است که اشغالگران آمریکایی و مزدورانشان در داخل عراق هیچ واهمه‌ای از کشتن مردم عراق ندارند.»

کتائب حزب الله در انتها تاکید کرد که ملت عراق با وجود نظامیان آمریکایی سال‌های زیادی درد و رنج کشیده اند و هرگز زیر بار سیاست‌های سرکوب‌گرایانه آمریکایی‌ها نخواهند رفت.

پیش از این ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق از انفجاری در بصره خبر داده و اعلام کرده بود که این انفجار ناشی از انفجار یک دستگاه موتورسیکلت بوده و بر اساس آمار اولیه اداره بهداشت بصره بر اثر آتش گرفتن دو خودرو نزدیک موتورسیکلت، ۴ شهروند به شهادت رسیدند و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین بر اثر انفجار بمب در منطقه دشت الشای در استان کرکوک عراق یک نیروی پلیس کشته شد و سه نیروی پلیس هم زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار