رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشاورزان این شهرستان افزون‌بر ٢٠ هزار تن ذرت علوفه‌ای را در تونل‌های سیلاژ برای فصل زمستان ذخیره سازی کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  علی شریعتمداری رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: دامداران این شهرستان به منظور افزایش ارزش غذایی و افزایش طول مدت نگهداری پس از برداشت ذرت علوفه‌ای و خرد کردن اقدام به ذخیره سازی آن در سیلو می‌کنند.

وی گفت: ذرت سیلو شده یکی از موارد خوراکی دامی است که به سبب خوش خوراکی ارزش غذایی نسبتا مناسب و ارزان بودن برای انواع دام بویژه در فصل زمستان استفاده می‌شود.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: امسال کشاورزان این شهرستان حدود ۲ هزار هکتار از اراضی خود را به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص داده‌اند که بطور متوسط از هر هکتار افزون‌بر ٣۵ تن محصول برداشت می‌شود.

وی گفت: در گذشته سیلو علوفه به روش سنتی در ایرانشهر انجام می‌شد .

وی گفت: سه سالی است که با تلاش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و بخش خصوصی سیلاژ علوفه به روش سیلو تونلی در شهرستان ایرانشهر صورت می‌گیرد.

شریعتمداری گفت : علوفه سیلویی تونلی کاملا بهداشتی بوده و علوفه، طراوت و تازگی همان زمان برداشت را خواهد داشت، همچنین این نوع علوفه با وجود روش سنتی که حدود ٢ ماه به طول می‌انجامید بعد از سه هفته تا یک ماه آماده مصرف می‌شود.

انتهای پیام / ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار