سرهنگ پورشمس از رانندگان خواست با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ پورشمس رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: با توجه به مه گرفتگی شدید برخی از محور‌های مواصلاتی استان مرکزی رانندگان با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

سرهنگ پورشمس افزود: بر اساس آخرین گزارشات رسیده از وضعیت راه‌های استان مرکزی، در محور‌های اراک - قم، اراک - فراهان - اراک - توره و گردنه دخان شهرستان ساوه با پدیده مه گرفتگی بسیار شدید مواجه هستیم.

او اضافه کرد: در سایر محور‌های مواصلاتی استان مه گرفتگی بسیار ضعیف می‌باشد و مشکل خاصی جهت عبور و مرور ندارند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

او ادامه داد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام مه گرفتکی، میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود.

سرهنگ پور شمس تصریح کرد: لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و ... که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص شود و توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد در محور‌های مه گرفته خودداری شود.

او ضمن تاکید بر این نکته که با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری تصریح کرد: رانندگان به طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو در زمان مه گرفتگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: در زمان مه گرفتگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در زمان عادی باشد، چون شعاع دید راننده به حداقل می‌رسد و اگر با سرعت بالا رانندگی کنیم، بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین رانندگی از توصیه‌های جدی پلیس راه است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.