مسئول کمیته اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پوشش واکسیناسیون دز اول افراد بالای ۱۸ سال در خراسان رضوی از مرز ۹۰ درصد گذشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پهلوان مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پوشش واکسیناسیون دز اول افراد بالای ۱۸ سال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۹۰.۱۱ درصد رسیده است.

او گفت: در حال حاضر ۷۲.۸۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش دز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند.

پهلوان گفت: در شرایط حال حاضر که مشهد و بسیاری از مناطق زیر پوشش در وضعیت آبی قرار گرفته اند بهترین زمان برای دریافت واکسن به شمار می‌رود و از  افرادی که تا کنون در این زمینه اقدامی نکرده اند می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و نزدیکانشان در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

پهلوان گفت: بر اساس آخرین تصمیم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علاوه بر گروه‌های بهداشت و درمان، بیماران خاص و سالمندان، افراد بالای ۴۰ سال نیز می‌توانند برای دز سوم واکسن اقدام نمایند بنابراین تمامی افرادی که مشمول این برنامه هستند می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۸۶ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

پهلوان گفت: طی روز گذشته ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این دانشگاه بستری شدند و همچنین در این مدت ۱۵۴ بیمار جدید نیز در مناطق زیر پوشش شناسایی شده اند.

او گفت: مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا همچنان فعال و به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا کنون بیش از یک میلیون و ۴۰۳ هزار تست از بیماران دریافت شده است و ۴۱۸ هزار و ۳۷۹ بیمار نیز شناسایی شدند.

پهلوان گفت: مردم باید بر روند فراگیر واکسیناسیون عمومی، توجه اکید مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک طبی صورت و رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع را همچنان مهمترین راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا و به ویژه سویه جدید "اومیکرون" تداوم داشته باشد.

انتهای پیام//ف. ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.