مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: پژوهشگران و محققان برای دریافت مقالات علمی مرجع از سایت‌های علمی معتبر می‌توانند در ۱۶ کتابخانه این استان خدمات رایگان دریافت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: پژوهشگران و محققان خوزستانی برای دریافت مقالات علمی مرجع از سایت‌های علمی معتبر می‌توانند در ۱۶ کتابخانه استان خدمات رایگان دریافت کنند.

او با بیان اینکه امکان دسترسی رایگان به ۱۲۵میلیون رکورد در موضوع‌های تخصصی و عمومی با عنوان مقالات فارسی، انگلیسی، استاندارد، پایان نامه و کتاب‌های مرجع در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر به مناسبت هفته پژوهش در کتابخانه‌های عمومی خوزستان فراهم شده است، افزود: دانشگاه‌ها، موسسه‌ها و افراد علاقه مندی که دسترسی و اشتراک ندارند می‌توانند برای دریافت مقالات علمی مرجع از میز خدمت بهره ببرند.

حسین زاده  با اشاره به اینکه کتابدار مرجع کتابخانه‌ها با ارایه مشاوره مجازی و حضوری مقاله علمی مورد نیاز را دانلود و در اختیار محققین قرار می‌دهد، تصریح کرد: خدمات میز مرجع مجازی با فراهم کردن دسترسی کتابخانه‌های عمومی کشور به پایگاه مگاپیپر از سوی معاونت امور کتابخانه‌ها و توسعه کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در ۱۶ شهرستان و زیر نظر بخش مرجع کتابخانه مرکزی استان خوزستان ارایه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اظهار داشت: در کتابخانه‌های عمومی خوزستان حدود ۲میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب در ۲۰۶ باب کتابخانه وجود دارد که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌ها کتاب خود را جستجو و دریافت کنند.

اجرای طرح ایمک در برخی از شهرهای خوزستان 

این مقام مسئول بیان کرد:  طرح ایمک (طرح ارسال یار مهربان به کتابخوان) در شهر‌های اهواز، آبادان، ماهشهر، دزفول، ایذه، بهبهان و رامشیر در حال اجرا است ضمن اینکه تلاش می‌شود این طرح تا پایان سال در سایر شهرستان‌های خوزستان اجرا شود.

حسین زاده  با بیان اینکه در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.samanpl.ir/ پس از انتخاب کتاب با طرح ارسال کتاب «یارمهربان من به کتابخوان» کتاب مورد نظر خود را بدون مراجعه حضوری به کتابخانه دریافت کنند، گفت: تمامی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند برای پرسش و پاسخ از کتابدار و تامین نیاز اطلاعاتی خود از طریق راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده با بخش مرجع و پژوهش کتابخانه مرکزی استان خوزستان شامل پست الکترونیکی: markazi.marja@gmail.com، تلفن: ۱۶-۰۶۱۳۳۳۶۵۷۱۴۰، صفحه اینستاگرام به آدرس: khozcentrallibrary@ و شماره واتساپ: ۰۹۰۱۵۹۳۳۵۴۹ از این خدمات استفاده کنند.

او با اشاره به تمدید زمان نمایشگاه کتاب در کتابخانه مرکزی اهواز تا ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰  افزود: کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب اهواز با تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصد عرضه می‌شود.

۱۸۲ باب از کتابخانه‌های خوزستان نهادی،۴۱ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.