مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال بیش از ۵۲ هزار تن شکر تصفیه شده در کارخانه قند شیروان برای تنظیم بازار در داخل و خارج خراسان شمالی توزیع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیدجلال موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال بیش از ۵۲ هزار   تن شکر   تصفیه شده در کارخانه قند شیروان برای تنظیم بازار در داخل و خارج استان توزیع شده است.

موسوی گفت: با توجه به واردات شکر خام از سایر کشور‌ها توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای تولید و تامین مایحتاج کالای استراتژیک شکر، قرارداد تبدیل ۷۱ هزار تن شکر خام به شکر سفید و ذخیره سازی آن با کارخانه قند شیروان در چند مرحله انجام شد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه قرارداد برای تبدیل یازده هزار تن دیگر شکر در دست اقدام است گفت: این اقدام با هدف تنظیم بازار کشور و همچنین ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت می‌گیرد.

موسوی گفت: دو هزار و ۳۰۰ تن شکر سفید هم در داخل استان میان صنوف و خانوار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کارکنان دولت توزیع شده است.

به گفته مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان واردات شکر خام و تبدیل به شکر سفید با هدف تامین مایحتاج کالای استراتژیک شکر در راستای تنظیم بازار کشور انجام می‌شود که سبب ایجاد اشتغال شده است.

سرانه مصرف سالانه شکر در خراسان شمالی ۲۷ کیلوگرم به ازای هر نفر است و شکر مصرفی استان حدود ۲۳ هزار تن در سال است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.