پنج بانک داخلی برای تسریع در روند ساخت سدّ هراز سرمایه گذاری می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: پنج بانک داخلی برای تسریع در روند ساخت سدّ و شبکه‌های پایین دست هراز آمل، ۸۰۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری می‌کنند.

او گفت: تامین اعتبار دیگر توسط تهاتر نفتی میان وزارت نفت با قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار ساخت سدمخزنی هراز انجام خواهد شد.

یخکشی اعتبار اختصاص داده شده امسال برای سدمخزنی هراز و جاده جایگزین ۱۱ کیلومتری این سد را حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه، طرح سرمایه گذاری خارجی عملیاتی نشده و از همین رو با توجه به اینکه روند ساخت سد متوقف نبوده، اما سرعت خوبی هم نداشت.

او با بیان اینکه پیشرفت اجرای سد مخزنی هراز در حال حاضر حدود ۴۲ درصد است، گفت: کمبود منابع اعتباری اصلی‌ترین دلیل کُندی سرعت اجرای این طرح مهم ملی و به عنوان یکی از بزرگترین سد‌های مخزنی مازندران در شهرستان آمل بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندرانگفت: ساخت بدنه سد با تامین اعتبار ازمحل سرمایه گذاری و منابع پیش بینی شده دیگر درحال حاضر ادامه داشته و حداقل تا سه سال آینده و بر اساس برنامه پیش بینی شده به اتمام می‌رسد.
انتا‌های پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار