سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: در سال جاری ۵۹ کیلومتر راه جدید شامل ۵۵ کیلومتر راه اصلی و چهار کیلومتر بزرگراه در استان زیربار ترافیک رفته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، صلاح فتحی سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان اظهار داشت: برای اجرای این میزان راه حدود هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۲۰۰ میلیارد ریال آن برای احداث بزرگراه و هفت هزار میلیارد ریال نیز مربوط به راه‌های اصلی است.

فتحی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه در قالب پروژه‌های مختلف در استان کردستان در حال ساخت است، گفت: در صورت اتمام و بهره برداری از این راه ها، میزان برخورداری از راه مناسب در استان افزایش پیدا می‌کند.

او یادآور شد: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقا سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان و انرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران از جمله مزایای طرح‌های راه سازی است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: جاده ها ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.