کمبود پزشک موضوعی است، که ورود نهاد‌های بالا دستی را برای افزایش ظرفیت پزشکی به دنبال دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طرح افزایش ظرفیت پزشکی زوایای مختلفی دارد که در نهایت باید به دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت منجر شود، موضوعی که رئیس جمهور خود به آن ورود کرده است. موافقان طرح افزایش ظرفیت پزشکی هم می گویند در کنار افزایش ظرفیت دانشجو باید جوانب دیگر را هم در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
وزارت بهداشت اگر ریگی در کفش ندارد چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از حدود هفتاد هشتاد نفر تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۷:۴۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام اگه سالانه پنج هزار تخصص بگیرن برای حفظ سرانه پزشک عمومی همون تعداد پزشک عمومی باید بگیرن تازه بعد از پانزده سال احتمالا به هر کدوم با توجه به پیر شدن اونها احتمالا تازه بیست سی هزار پزشک عمومی به تخصصها اضافه میشه و سی هزار چهل هزارپزشک عمومی.شاید از مهاجرت پرای تحصیل پزشکی به خارج کم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
پزشکانی که طبابت نمیکنند از روز اول هم قصد طبابت نداشتند فقط اومدن نام پزشک رو یدک بکشن و از راههای بساز و بفروشی و کلاسهای کنکور و دلالی دارو و.....پول پارو کنن و برن اقامت وکشور های دیگر را بگیرن .وای به حال مردم مظلوم و بیمار که هم از دست پزشکان اینچنینی میکشند هم از دست مافیای پزشکی با دست مزد های تجومی و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام
مسئله اصلی اینه که پزشک متخصص هم مثل سایر شغل ها دنبال مشتری بیشتر و سود بیشتر و شهرت بیشتره میگه مگه دیونم برام توی شهر و شهرستان خودم با جمعیت کمتر که اگه کل شهر هم بیان مطبم بازم از تعداد مریض های مرکز استان کمتره پس همه توی مرکز استان مطب میزنن و گاها دوروز میره خونه میشینه مثلا مطالعه میکنه به روز بشه و مطب تعطیل میکنه تا بری اونجا وقتی نوبت بخوای و برای دو هفته دیگه نوبت بده میگن حتما دکتر خوبیه و سرش شلوغه دکتر با 70سال سن بجای اینکه تو مطب خودش از صبح تا عصر مشغول باشه همشو نگاه داشته و چند روز هفته تو دانشگاهه و هیئت علمیش برسه صبح ها دو سه تا بیمارستان مشغوله و به اسمشون نوبت میدن و میری اتاق ویزیت میبینی 10تا دانشجو باهم صبحبت میکنن و دکتر به دانشجوها یاد میده و بیمارستنان و نگاه داشته چون هم محل خوبی برای بازاریابی مشتری و معرفی مطبه و هم عضو هیئت مدیره بیمارستان شده و باید بره و مشکل بعدی که یکی از دوستان فرمودن که پزشک عمومی نمیرن مسئله به نظر بنده اینهکه وقتی برای داشتن عذرشرغی برای روزه داری باید دکتر متخصص تائید کنه و نه پزشک عمومی ملاک نیست پس خودش نوعی رتبه بندی و گاها دکترها همکاران خودشونو هم تخریب میکنن که در افکار عمومی تاثیرگذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
یکی از بزرگترین علل کمبود پزشک و زیانبارتر از اون ، فرو پاشی نظام سلامت ف مدیریت پزشکان در سازمان های مجموعه وزارت بهداشت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام - حالا ما اینجا حرفمون رو میزنیم شاید شما که خبرنگار هستین یجوری به گوش مسئولین رسوندین.
حقیقت اینه که کشور ما کمبود پزشک نداره. تا دلتون بخواد ما پزشک عمومی داریم که همه فارغ التحصیل شدن و بیکار هستن. چون جامعه ما تخصص سالار هستش و همه مستقیما میرن پیش پزشک متخصص. ما توی کشور کمبود پزشک متخصص داریم ، نه پزشک عمومی.
باید بجای دوره پزشکی عمومی ، ظرفیت دوره های زریدنتی و تخصص رو بالاتر ببرن . ضمن اینکه دوره رزیدنتی یا همون تخصص 4 ساله هستش و نسبت به دوره 7 ساله عمومی زودتر تموم میشه و کلی هم صرفه جویی مالی داره واسه کشور از طرفی هم نیروی پزشکی عمومی که تا الان تربیت شده و بیکار هست. صاحب شغل و کار میشن.
اگرم میبینین که بعضی ها برای افزایش ظرفیت پزشکی عمومی دارن فشار میارن مطمئن باشین که پشت اینا مافیای کنکور هستش. این مافیا برای دوره تخصص نمیتونن کاری کنن چون کسب و کارشون میخوابه اما برای رونق کار خودشون حداکثر تلاش رو میکنن تا ظرفیت دوره پزشکی عمومی ارتقا پیدا کنه.
تو رو خدا اگه میتونین این حرفا و مسائل رو هم منتقل کنین. تشکر از شما.