شهردار تهران گفت: با گذشت زمان مسائل در شهر کلاف سردرگمی را به وجود آورده است که نیازمند همکاری دانشجویان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در بازدیدی که از برج میلاد و در دیدار با دانشجویان رتبه برتر‌های کنکور سراسری داشت، گفت: امشب شب ۱۶ آذر است که با مخالفت با استبدار و استکبار بر اهداف حاکمیت وقت قیام شد و این مقابله با استبداد را نشان داد.

وی ادامه داد: جوهر جنبش دانشجویی بعد از انقلاب، نماد ۱۳ آبان ماه است که بر نظام سلطه خروش آمده بود. باید درنظر گرفت که علم و عالم نقش اساسی در همه جهان و نقاط مختلف دارد.

شهردار تهران گفت: ایران اسلامی و انقلاب اسلامی شعارهایی مانند ازادی، استقلال، عدالت، معنویت و پیشرفت را مطرح کرد و این اهداف را مورد توجه قرار گرفت. تحقق هدف‌گذاری‌ها در یک قطب تمدن اسلامی مسئولیت‌های بزرگی را برای ما ایجاد می‌کند.

زاکانی گفت: علم، دانش و فناوری می‌تواند ما را به اهداف عالی برساند و تمام اهداف ما را محقق سازد. اگر غرب با تمام وجوه خودش در دنیا جلوه‌گری کرد، به دلیل قدرت علمی‌ای بود که در اختیار داشت.

در ادامه، ستاری، معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: استخدام بزرگترین خیانت به جوانان است اگر می‌خواهید سرنوشت‌تان را تغییر دهید، کارآفرین باشید و به فکر آن باشید که سرنوشت دیگران را تغییر دهید؛ آینده شما پشت میزی نیست و باید با این ساختارهایی که در کشور ایجاد شده، مقابله کنید.

وی گفت: شهرداری تهران به دنبال آن است که از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدمت‌گذار اجتماعی تبدیل شود؛ به این ترتیب وظایف مهمی را شهرداری در قبال شهر و کالبد شهر ایفا می‌کند.

زاکانی گفت: از آنجایی که تهران یک کلانشهر است و نقش نمادین را برای نظام اسلامی ایفا می‌کند، لازم است که ما در همه عرصه‌های شهر خلاقیت خودمان را بروز و ظهور دهیم.

وی گفت: تهران مسائل پیچیده‌ای دارد که با گذشت زمان، این مشکلات کلاف سردرگمی را به وجود آورده که نیازمند همراهی شما دانشجویان و نخبگان جامعه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
آره والا
آخرین اخبار