مدیرکل استاندارد استان یزدگفت: بازرسی از واحد‌های تولیدی صنعتی از ابتدای امسال تا کنون، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سی درصد رشد داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا زارع بنادکوکی، مدیرکل استاندارد استان یزد که در جمع کارشناسان حوزه‌ی نظارت بر اجرای استاندارد، افزود: در هشت ماهه‌ی منتهی به آبان سال ۱۳۹۹ تعداد ۹۰۰ بازرسی از واحد‌های تولیدی صنعتی تحت پوشش اداره کل استاندارد استان یزد انجام شده است، در حالی که این عدد برای مدت مشابه امسال به یک هزارو ۱۷۴ مورد رسیده، که در کارنامه عملکرد ما، رشد سی درصد ثبت می‌شود.

او ادامه داد: در این مدت مجموع بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی صنعتی استان، سه هزارو ۳۳۷ موردگزارش شده است که از این تعداد، دوهزارو ۱۶۳ مورد آن مربوط به نمونه برداری از این واحد‌ها است و درمحور نمونه برداری نیز در مقایسه با آمار عملکرد مدت مشابه پارسال که عدد یک هزارو ۸۰۰ را داشته ایم، شاهد بیست درصد رشدهستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: از آزمون‌های انجام شده بروی نمونه‌های اخذ شده از واحد‌های تولیدی وصنعتی طی این مدت، یک هزارو ۵۷۷ مورد با استاندارد‌های مربوطه منطبق، که در این محوراز عملکرداداره کل نیز، در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ده درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل استاندارد استان یزد درمورد روندآزمون فرآورده‌ها گفت: متعاقب نمونه برداری کالاهااز واحد‌های تولیدی و حتی سطح بازار، مرحله‌ی آزمون فرآورده هاآغاز می‌شود، که ضروری است نمونه‌ها شرایط انطباق با استاندارد‌های ملی ومعتبرمربوطه را احراز نمایند که در غیر اینصورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری، توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی توسط دوایر مرتبط انجام می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.