آئین افتتاحیه زورخانه دانش آموزی مدارس سما در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سید محمد بطحائی، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این آیین به اهمیت و تاثیر ورزش باستانی در خلق و خوی جوانان امروز پرداخت و گفت: ما ملزم به ترویج ورزش زورخانه و باستانی در میان نسل جوان هستیم و می‌بایست آن‌ها را به حضور در این میادین تشویق کنیم. شرایط ایجاد انگیزه، شور و نشاط جهت حضور نوجوانان در این رشته فراهم شود.

او افزود: ورزش زورخانه‌ای استان همدان سرآمد کشور  و دارای پیشینه‌ای تاریخی و بی نظیر است.

بطحائی یکی از راهکار‌های رفع مشکلات اخلاقی امروز جامعه را حضور در میادین ورزش‌های باستانی برشمرد و افزود: این ورزش تنها به ترویج اخلاق و فرهنگ و احترام به بزرگ‌تر می‌پردازد و در دیگر رشته‌های ورزشی کم‌تر شاهد این موضوع هستیم که تا این حد به اخلاقیات و فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره شود و رقابت‌ها در سایه حفظ روحیات و خلق و خوی شرعی باشد.

در  این مراسم از قهرمانان و افتخار آفرینان این رشته در استان همدان در حضور مسئولان، پیشکسوتان و خانواده‌های آنان تجلیل شد.

ورزش باستانی در استان همدان بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد، قدیمی‌ترین زورخانه همدان هم زورخانه سعادت است که در محله پل یخچال همدان بنا شده است. به غیر از این زورخانه بیش از ۲۰ زورخانه دیگر در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.