رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، حفاظت از عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی را جزو سیاست‌های تغییر ناپذیر قوه قضاییه عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال چهارمحال و بختیاری در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری برگزار شد.

در این نشست گزارش بازدید میدانی دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان از وضعیت اجرای طرح آبیاری در روستای گِل سفید شهرستان کیار قرائت و مشکلات اجرای احکام قضایی مرتبط با اراضی ملی مشرف به روستا و منطقه سبزه کوه بررسی شد.


بیشتر بخوانید


همچنین موضوع اختلاف میان اهالی روستای مرغملک با اداره اوقاف در خصوص مالکیت اراضی این روستا و مشکلات ناشی از آن مطرح و مقرر شد نشستی با حضور مسئولان اداره اوقاف و نمایندگان مردم روستا برگزار و مسائل و مشکلات مربوطه بررسی و حل و فصل شود.

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهتمام دستگاه قضا برای حفظ اراضی ملی، طی سخنانی اظهار داشت: برای اجرای احکام قضایی قانون حرف اول را می‌زند و تلاش مسئولان امر نیز باید مبتنی بر اجرای دقیق قانون و صیانت از حقوق عامه باشد.

او سپس در خصوص دستورکار جلسه مبنی بر بررسی مشکلات منطقه سبزه کوه و ارائه راهکار‌های لازم جهت حفاظت از اراضی این منطقه گفت: با توجه به ساخت و ساز‌های بدون مجوز در منطقه سبزه کوه شهرستان کیار، این موضوع می‌بایست در کمیته‌ای با محوریت دادستان مرکز استان بررسی و چنانچه از قبل حکم قضایی در این خصوص صادر شده باشد نسبت به اجرای قاطع حکم و تخریب مستحدثات اقدام شود.

بهرامی اضافه کرد: برای کاشت غیر مجاز درختان در اراضی منطقه و همچنین بنا‌های غیرمجازی که در حال حاضر حکمی برای آن‌ها صادر نشده مراتب باید پس از احصا و جمع بندی در کارگروهی خاص مورد بررسی قرار گیرد.

او ادامه داد: مسأله چرای گسترده دام در منطقه سبزه کوه و فرسایش خاک و پوشش گیاهی منطقه نیز یکی موضوعات مهمی است که نهاد‌های متولی باید نسبت به آن اهتمام داشته و برای کنترل و نظارت بر این امر ضمن بازنگری در اعطاء مجوزات، وضعیت دامداران منطقه را بررسی و چانچه شخص یا اشخاصی در گذشته دارای دام و مجوز چرا بوده و در حال حاضر فاقد دام باشند مجوز ایشان ابطال شود.

بهرامی در پایان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از از استقرار هرگونه تجهیزات در منطقه و یا اختصاص امکاناتی که می‌تواند موجبات سوء استفاده افراد سودجو را فراهم می‌آورد خودداری کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار