حجت الاسلام والمسلمین پارسامنش به رسانه‌ها توصیه کرد در عرصه تولید محتوا و آگاهی بخشی، آسیب‌هایی که متوجه جوانان و حتی بزرگسالانی که دارای دانش رسانه‌ای نیستند را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین رضی پارسامنش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود در نشست کارگروه مطبوعات و رسانه شاهرود که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، افزود: انتشار محتوای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی جرم است حتی اگر خود فرد تولید کننده آن نباشد.

وی گفت: مصادیقی در تولید و نشر محتوا از جمله اخلاقی، جرایم امنیت ملی و فضای عمومی جامعه در کارگروهی مربوط به تشخیص مصادیق مجرمانه دسته بندی و جرم انگاری شد.

وی با بیان اینکه کسانی که در عرصه رسانه فعالیت دارند باید به مصادیق مجرمانه آگاهی داشته باشند، ابراز داشت: برای رسانه ها، نشریات و فعالان فضای مجازی قانون جرایم رایانه‌ای وجود دارد و چنانچه در بستر رسانه تخلفی شکل گیرد قواعد، آیین دادرسی و تحقیقات خاص خود را دنبال می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با بیان اینکه قانون مطبوعات برای خبرنگاران امتیازاتی در نظر گرفته است، تصریح کرد: خبرنگارانی که در مقام اصلاح، نقد و تذکر به مسوولان مطالبی را نشر دهند در صورت شکایت پرونده آن‌ها با حضور هیات منصفه در دادگاهی ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و این امتیاز برای رسانه‌هایی در نظرگرفته شده که دارای شناسنامه و هویت دار باشند.

وی توصیه کرد: کسانی که در فضای رسانه‌ای فعالیت دارند برای بهره مندی از این مزایا با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه خود را ثبت و از این ظرفیت استفاده کنند.

پارسامنش با بیان اینکه توهین به قومیت‌ها تاکنون جرم انگاری نشده بود، افزود: امسال با اصلاح قانون مجازات اسلامی الحاقی انجام شد که توهین به قومیت‌ها جرم انگاری شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار