عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رفتار بانک مرکزی در اعطا نکردن درگاه‌های رسمی پرداخت به بستر‌های ایرانی رمزارز را نادرست دانست.

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از رفتار بانک مرکزی در اعطا نکردن درگاه‌های رسمی پرداخت به بستر‌های ایرانی و مسدودسازی آن‌ها در تبادل رمزارز انتقاد کرد.

این گفته در پی مسدودسازی درگاه‌های پرداخت بستر‌های ایرانی تبادل رمزارز و الزام دریافت «ای نماد» بیان شده که طاهری مشکلات ناشی از آن را به مثابه پلمب کسب و کار‌های اینترنتی و توقف نوآوری و اختلال گسترده در اقتصاد دیجیتال دانسته است.

عضو فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس گفته است تداوم روند کنونی و ممانعت از فعالیت مجموعه‌های حوزه رمزارز موجب هجوم کاربران ایرانی به صرافی‌های خارجی می‌شود.

الزام کسب و کار‌های اینترنتی به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از سوی بانک مرکزی با وجود فرصت اخذ مجوز از وزارت صمت انتقاد صاحبان کسب و کار را ار پی داشته است.

در نشست روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، دهنوی عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرده الزام به دریافت «ای نماد» و اختلاف نظر میان وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی، ۳۵۰ هزار کسب و کار جوانان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، کارشناسان اعطا نکردن درگاه پرداخت به بستر‌های ایرانی رمزارز را عامل بی اعتماد کاربران به این پلتفرم‌ها دانسته اند که حوزه اقتصاد ملی را با مشکلاتی رو به رو خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار