یک هزار و ۵۵۰ دانش‌آموز استثنایی در کرمانشاه

۴۵۰ نیروی انسانی در ۳۷ مدرسه مشغول خدمات‌دهی به یک‌هزار و ۵۵۰ دانش‌آموز استثنایی استان کرمانشاه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محمدبیگی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: این دانش‌آموزان دچار مشکل یادگیری، معلول ذهنی، مشکل هوش، کم توانی، حرکتی، جسمی، اوتیسم و دیگر موارد هستند.

او اظهار داشت: حدود یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز استثنایی دیرآموز هم در مدارس تلفیقی تحصیل می‌کنند، این دانش آموزان که معمولا در روستا‌ها و مناطق محروم ساکن هستند برای آمدن به مدارس استثنایی دچار مشکل رفت و آمد بوده به همین دلیل در مدارس عادی و در کنار دانش آموزان درس می‌خوانند.

محمد بیگی با بیان اینکه این دانش آموزان براساس قوانین و مقرراتی که وجود دارد در مدارس عادی ساماندهی و مشغول به تحصیل هستند، گفت: برای این دانش آموزان تلفیقی و دیرآموز هم حدود ۴۰ همکار به عنوان رابطینی که آموزش‌های تخصصی را دیده اند در نظر گرفتیم و مشغول ارایه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و پرورشی و آنچه که نیاز این دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف است، هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه، با تبریک روز جهانی معلولان به توانخواهان و کم توانان استان افزود: ما مسوولان به همه معلولان اعلام می‌کنیم که به فکر این عزیزان هستیم و آنچه که لازم است در حد بضاعت و توان برای بهبود شرایط زندگی این افراد به کار می‌گیریم.

گفتنی است : اکنون ۳۲۵ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به ۳۰ هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.