عضو شورای شهر تهران گفت: شورا در سال ۱۳۸۴، مصوبه‌ای را برای مناسب سازی فضا‌های شهری پیش بینی کرد،اما هنوز در پایتخت مشاهده نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: مناسب سازی فضا‌های شهری مساله بسیار مهمی است که انشالله در دستور کار شهرداری قرار می گیرد، شورای شهر دوره دوم در سال ۱۳۸۴، مصوبه‌ای را برای مناسب سازی فضا‌های شهری پیش بینی کرد، ۱۷ سال می‌گذرد، اما مناسب سازی در پایتخت مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد جلسات مناسب سازی فضا‌های شهری، از ۲۵ جلسه فراتر نرفته است، در سال جاری از برگزاری این جلسه بیش از ۷ ماه می‌گذرد، برنامه‌های مناسب سازی توسط واحد‌های ستادی و اجرایی به فراموشی سپرده شده، کلانشهر تهران ۲ هزار و ۳۰۴ بوستان دارد که تنها ۳ درصد از آن‌ها برای معلولان متناسب سازی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط نامساعد پایتخت جهت تردد اقشار آسیب پذیر، انتظار می‌رود آمار خودرو‌های مخصوص حمل و نقل معلولین طی سال‌های گذشته روند صعودی داشته باشد که علی رغم تصویب ۳۱ میلیارد تومان طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ جهت خرید خودروی ون کماکان به نتیجه نرسیده است.

شمس احسان گفت: نباید هیچ پروژه عمرانی بدون رعایت ضوابط و الزامات مناسب سازی افتتاح شود و صدور پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار برای پارسل‌های با کاربری عمومی مشروط به رعایت ضوابط و استاندارد‌های مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری باشد.

وی گفت: تجهیز و مناسب سازی سالن‌های ورزشی ویژه افراد دارای معلولیت در هریک از مناطق ۲۲ گانه، اختصاص جایگاه ویژه به افراد دارای معلولیت در مراکز فرهنگی و هنری تحت تملک شهرداری تهران و مناسب سازی فضا‌های عمومی اعم از بوستان ها، معابر و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی باید در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.