جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح ترافیک با هدف آرامسازی و روان سازی محدوده مرکزی شهر و کاهش آلودگیهای زیست محیطی در این پهنه ۳۷ کیلومتر مربعی تصویب شده و از سال ۵۹ این محدوده دچار محدودیتهایی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به گذشت ۴۰ و چند سال زمان آن رسیده که طرح ترافیک را بازنگری کنیم و نظاماتی را حاکم کنیم که این محدوده دچار آسیب های کمتری شود، این منطقه شب مردگی شده و سکونت هم از آنجا کوچ کرده است، به دلیل همین ممنوعیت ها موتورسیکلت های زیادی جایگزین خودروها شدند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به میزان آلودگی موتورسیکلتهای بنزینی، تصریح کرد: موتورسیکلت هایی که میزان آلایندگی آنها چندین برابر بیشتر از خودرو شخصی است و باید الگوی طرح ترافیک مجددا بازنگری شود، انشالله بتوانیم روش هایی دنبال کنیم که علاوه بر آرامسازی ترافیک و روان کردن، آلودگی هوا را هم کاهش دهیم و وقت مردم تلف نشود.
تشکری هاشمی تاکید کرد: یکی از راهکارهای مناسب درباره موتورسیکلت ها است، موتورسیکلتهای کاربراتوری به شدت آلاینده و پرصدا هستند که موجب سلب آرامش شهروندان می شوند به همین دلیل باید موتورسیکلت های برقی جایگزین شوند.
وی در پایان اضافه کرد: جلساتی درباره این موضوع با مدیران خواهیم داشت و جزئیات را در نظر خواهیم گرفت تا مشکلات بهبود پیدا کنند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
لازمه اگر دلیل اینکار وحتی طرح جدید افزایش درامده ونه کاهش آلودگی یک کار آماری انجام بشه تا مردم این نواحی شهر هم به حق وحقوقشون برسن چرا که نمیتونن از خوردو استفاده کنن.
لازم یه مطلب روهم اضافه کنیم که طرح ترافیک برای کاهش آلودگی هست ونه کنترل ترافیک.