رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار کرونایی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته به هزار و ۲۶ تن رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع ۱۴۹ بیمار بستری در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد ۷۱ بیمار مبتلای قطعی و ۱۱ بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه  خدمات درمانی دریافت می کنند.

او افزود: تعداد ۸۳ هزار و ۲۱ بیمار کرونایی از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ۲۶۷ نمونه تست پی سی آر و سریع دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۲۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه بوده است.

یزدان پناه عنوان کرد: برای مهار کرونا تمامی افراد واجد شرایط باید واکسن دریافت کنند تا از میزان قربانیان و ابتلا کاسته شود.

او ابراز داشت: هفته گذشته شاهد ۱۲ فوتی کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بودیم که آمار یاد شده در این شرایط نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: افرادی که سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن های سینوفارم، برکت و بهارات آن ها گذشته است حتما دُز سوم همان واکسن را تزریق نمایند و ٦ ماه از تاریخ تزریق دُز دوم نیز یادآور آسترازنکا و یا پاستوکووک را تزریق نمایید و چنانچه واکسن تزریق شده از نوع آسترازنکا و اسپوتنیک باشد حتما ٦ ماه بعد از نوبت دوم، نوبت یادآور را تزریق نمایید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.