رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به هزار و ۱۴ تن رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع ۱۶۳  بیمار بستری شده در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ۸۴ بیمار مبتلای قطعی و ۱۸ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

او افزود: بیش از ۸۱ هزار ۶۰۰ بیمار کرونایی از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ۴۵۰ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۱۹ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران ثبت شده است.

یزدان پناه همراهی و همکاری مردم برای کنترل بیماری کرونا را موثر دانست و عنوان کرد: مردم با خودداری از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از همنشینی‌ها، نرفتن به مکان‌های پر خطر از جمله  مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و همچنین مکان‌های شلوغ کادر درمان را در کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن یاری کنند.

او استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و همچنین رعایت ۱۰۰ درصدی دستور العمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را برای کنترل  این بیماری الزامی دانست و افزود: مردم استان بیماری کرونا را  جدی بگیرند و حتما دوره واکسیناسیون خود را تکمیل کنند تا بتوانیم این بیماری مهلک، کشنده و خطرناک را در استان کنترل کنیم.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.