معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص نگهداری از کودکانی که به مواد مخدر اعتیاد دارند، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اکبر ابراهیمی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: آمار دقیقی از تعداد معتادان استان نمی‌توان به دست آورد، زیرا تمام معتادان، برای درمان مراجعه نمی‌کنند.

وی افزود: معتادانی که برای درمان مراجعه می‌کنند شامل دو دسته می‌شوند: اول آنانی که داوطلبی آمده و بضاعت مالی دارند؛ بنابراین خودشان مبلغ را می‌پردازند یا معتادانی که بضاعت ندارند و از بهزیستی یارانه دریافت می‌کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان به دسته دوم اشاره داشت و گفت: گروه دوم معتادان متجاهر هستند که توسط پلیس دستگیر شده و به مراکز ترک اعتیاد ما منتقل می‌شوند.

ابراهیمی از بانوان معتاد سخن به میان آورد و گفت: بانوان معتاد مستقر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد نیز شامل همین دو دسته می‌شوند.

وی نکته‌ای را شایان توجه دانست و گفت: موضوع مهم آن است که تعدادی از این بانوان مادر هستند، بنابراین خدماتی برای کودک آن‌ها نیز باید در نظر گرفته شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: بعضی از این مادران ممکن است که همسر یا خانواده دارای صلاحیت برای نگهداری فرزندانشان داشته باشند؛ بنابراین کودکشان را به آن‌ها سپرده و با آرامش خاطر در مراکز اقامتی ما اقدام به ترک می‌کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد:، اما بعضی دیگر ممکن است که چنین شرایطی را نداشته باشند؛ در این صورت فرزندان آن‌ها به مراکز شبه خانواده منتقل می‌شوند.

وی به اعتیاد کودکان اشاره کرد و گفت: اگر کودکان آنان نیز دچار اعتیاد شده باشند، در همان مراکز شبه خانواده تحت درمان دارویی قرار می‌گیرند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در پایان اضافه کرد: پس از آن که سرپرست، چه مادر و چه پدر از اعتیاد پاک شدند، با تأیید مقام قضایی، کودکشان به آن‌ها بازگردانده می‌شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار