شیرانی:

میزان خطر پذیری کرونا تا حدودی کمتر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی دو هفته گذشته روند ابتلا به بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری بصورت چشمگیر کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: طی دو هفته گذشته روند ابتلا به بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری بصورت چشمگیر کاهش یافته است.

او افزود: وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: خطر گرفتاری در نوسانات کرونا از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده است وجود دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه روند شیوع بیماری کرونا در استان با ثبات و رو به کاهش است و در دو هفته گذشته کاهش تعداد موارد ابتلا به این بیماری چشمگیر بوده است.

شیرانی گفت: میزان خطر پذیری استان تا حدودی کمتر شده است، اما با توجه به مناسب بودن آمار واکسیناسیون و رسیدن به درجه‌ای از اطمینان در استان و آغاز بازگشایی‌ها و بازگشایی تدریجی در حوزه امکنه آموزشی نگرانی‌ها از عادی انگاری ها، کاهش رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده، همچنان باقی است و این امر ممکن است، موجب افزایش گرفتاری و بروز نوساناتی در آینده شود.

او افزود: در حال حاضر مهمترین تکیه گاه و پشتوانه با توجه به بروز سویه‌های جدید و جهش‌های مختلف ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا، واکسیناسیون کامل است.

شیرانی اضافه کرد: در کشور و استان به لحاظ میزان بروز و ابتلا به کرونا روند با ثباتی طی می‌شود و تنها نگرانی از جانب کسانی است که واکسینه نشده اند.

او ادامه داد: میزان واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۲ سال که دز اول را دریافت کرده اند حدود ۸۶ درصد و قریب به ۷۲ درصد جمعیت هدف هر دو دز واکسن را دریافت نموده اند.

شیرانی گفت: امید است، تمهیدات لازم از سوی کمیته علمی کشوری برای واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۲ سال انجام شود.

او افزود: دز سوم برای افراد بالای ۶۰ سال و گروه در معرض خطر مانند کادر درمان آغاز شده است و به زودی جزئیات دستورالعمل تزریق دز سوم برای تمامی گروه‌های سنی اعلام خواهد شد.

شیرانی اضافه کرد: تزریق دز سوم دستورالعمل‌های مشخص دارد و معمولا توصیه می‌شود، دز سوم نیز از نوع دو دز قبلی باشد و کارشناسان در حوزه بهداشت راهنمایی‌های لازم در این زمینه را به گروه هدف ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار