گرد و بزرگ‌تر شدن چشم‌ها هنگام ترس یکی از شگفتی‌های بدن انسان است و علت مشخصی برای این تغییر وجود دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  بدن انسان در شرایط مختلف واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهد و اگرچه تعدادی از این واکنش‌ها ارادی و هماهنگ با خواست هر نفر است، ولی اکثر تغییرات ایجاد شده در وضعیت‌های گوناگون غیرارادی هستند.

هنگامی که به دلایل مختلف احساس ترس می‌کنیم بدن واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهد که یکی از بارزترین آن‌ها بزرگ‌تر و گردن شدن چشم‌ها است. طبق بررسی دانشمندان دلیل گرد شدن چشم‌ها هنگام بالا رفتن سطح آدرنالین خون و احساس ترس، افزایش میدان دید چشم است.


بیشتربخوانید


در واقع بدن در چنین شرایطی به طور خودکار گستره دید چشم‌ها را بیشتر می‌کند تا انسان ارزیابی دقیق‌تری از محیط اطراف خود داشته باشد. دیگر شگفتی قابل توجه بدن تعداد ماهیچه‌های لازم برای قدم برداشتن است. تنها برای یک قدم حرکت رو به جلو بیش از ۲۰۰ ماهیچه در سراسر بدن به‌طور همزمان کار می‌کنند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۵۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
تمامی این احساسهای مختلف را خداوند جل جلاله در وجود ذات انسانهایش قرار داده است ترسیدن هم از نعماتیست که خداوند جل جلاله به انسانها داده که از خطرات مختلف حفظشان کند اگر ترس نبود انسانها مداوم خود را در معرض خطرات مختلف قرار می دادند و زود به زود کشته می شدند و از بین می رفتند ترس را باید مدیریتش کرد .
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار