آیت الله حسینی همدانی گفت: عدالت خواهی دانشجویان نقش آنان را در اتحاد ملی پر رنگ‌تر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: در تاریخ معاصر ایران یکی از اصلی‌ترین جریان تاثیر گذار جنبش‌های دانشجویی هستند، هرچند دشمن سعی در نفوذ و کمرنگ کردن این جنبش‌های ضد استکباری دارد، نه تنها دانشجویان بلکه ملت بزرگ ایران دست از مبارزه با آمریکا و نوچه‌های آن نخواهد کشید و فریادش همیشه بلند است.

امام جمعه کرج افزود: امروز در قدم‌های نخستین گام دوم انقلاب تلاش‌های زیادی برای دشمنی با دشمنان نظام برمیدارند و مسئولان دانشگاهی نیز شب و روز در تلاش هستند تا در دام جنگ روانی دشمن نیوفتند.

آیت الله حسینی همدانی  گفت: دانشجویان نقش مهمی در اتحاد ملی دارند، آن‌ها همیشه به دنبال عدالت خواهی هستند، گفتمان عدالت خواهی باید باشند، اما مصداق شخصی در آن نباشد، مبارزه علیه اشرافی گری مبارزه با فساد یکی از مهترین کار‌های جنبش‌های دانشجویی است که امروز مهم‌ترین خواسته مردم است٫ در جهاد تبیین نیز باید نقش مهمی داشته باشند و در این دوره که کشور درحال دگرگونیست این دانشجویان هستند که هم علم دارند هم نیروی جوانی و می‌توانند تاثیر گذار باشند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مذاکرات اشاره کرد و گفت: همه مذاکرات برای رفع تحریم هاست در حالی که اروپایی‌ها می خواهند بگوید مذاکرات برای موضع هسته ایست، تعامل باید دو طرفه باشد و در مرحله اول باید همه تحریم‌ها برداشته شود.

امام جمعه کرج  به یک نکته استانی نیز اشاره کرد و افزود: مسئولان به حاشیه‌ها توجه نکنند و هر کسی که حقوق مردم را ضایع می‌کند باید پاسخگو باشد و دستگاه‌های امنیتی کارشان را ادامه دهند و توجهی به فشار‌ها نداشته باشند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: به تذکر‌ها توجه کنید، با دروغ پراکنی اذهان مردم را آلوده نکنید، در جلسات رسمی نباید برای کم کاری خود دروغ پراکنی کنید و تهمت بزنید، این استان وشهر کرج مشکلات زیادی دارد و شما آن‌ها را بیشتر نکنید.

امام جمعه کرج صریحاً به موضوع انتصاب‌های مکرر این روز‌ها در شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: من مدتی سکوت و صبر کردم، اما من بار‌ها تذکر دادم که این انتصابات غیر تخصصی غیر کارشناسی شده است.

او افزود: شورای شهر طبق قانون نمیتواند به شهردار بگوید چه کسی را باید در چه سمتی قرار دهد، اما شورا باید از شهردار سوال کند این انتصابات چه مبنایی دارد.

آیت الله حسینی همدانی به موضوع دستگیری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج در روز‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه مربوطه برای تخلفی شخصی را دستگیر کرده، کارش را کرده، چرا فشار می‌آورید باید صبر کرد تا ببینیم موضوع چه بوده و نباید بی اخلاقی کرد، فشار آورد و تهمت زد.

امام جمعه کرج افزود: شخص را اگر دستگیر کرده اند باید بعد از محکوم شدن توسط دادگاه موضع گیری کرد که باز هم نباید به کسی توهین کنند.

او گفت: می گویند به من که هر حرفی را نزنید که ممکن است خانواده شهدا ناراحت شوند! کدام خانواده شهدا از اجرای قانون ناراحت می‌شود؟ چرا از شهدا برای لاپوشانی کار‌های خود استفاده می کنید.

انتهای پیام / ر .ن 

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۰۰:۵۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
داستان گل پسر رییس شورا با شاسی بلند وموسیقی راک به کجا رسید ؟