ابتلای ۴۸ دانش آموز به کرونا ۷ کلاس درس را در قم به تعطیلی کشاند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،دکتر سیامک محبی،رئیس مرکز بهداشت قم گفت: از ۱۵ آبان که مدارس به صورت رسمی بازگشایی شد تا دهم آذر در مجموع نتیجه آزمایش کرونای ۴۸ دانش آموز مثبت اعلام شد که بر این اساس فعالیت حضوری ۷ کلاس درس تعطیل شد.

اوبا بیان این که این دانش آموزان عمدتاً در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند، افزود: خوشبختانه هیچ یک از این ۴۸ دانش آموز بستری نیستند، حال عمومی مناسبی دارند و فعالیت‌های آموزشی آن‌ها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

 محبی تصریح کرد: در هیچ کلاسی ۲ دانش آموز مبتلا به کرونا شناسایی نشده و این نشان دهنده این است که منشا بیماری در کلاس درس نبوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: در خصوص کرونا در مدارس استان قم با مشکل حادی روبه رو نیستیم و جای نگرانی نیست، اما رصد‌ها و پایش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

او افزود: بازرسان مرکز بهداشت استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش به منظور نظارت بر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس تا نهم آذرماه حدود ۵۱۵ بازدید میدانی داشته اند.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مدارس استان در مقایسه با بسیاری از گروه‌های شغلی دیگر وضعیت بهتری دارد.

 محبی افزود: در سه شاخص فاصله گذاری در برخی از مدارس ابتدایی و تهویه هوای کلاس و ماسک زدن در مقطع متوسطه نیاز به آموزش و توصیه بیشتری داریم و نیاز به بهبود شرایط است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان از والدین خواست چنانچه فرزندشان دارای علایم مشابه سرماخوردگی هستند از حضورشان در مدرسه خودداری کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همتا
۱۵:۳۳ ۰۵ دی ۱۴۰۰
من خودم خیلی خیلی مریض شدم و انفلانزا گرفتم اما معلم ها و مدیر من رو مجبور کردن که برم مدرسه در آنجا هم چند تا از دوستانم از من این بیماری را گرفتن با اینکه نزدیک هم نبودیم خواهش میکنم خواهش می کنم مجازی کنید دبیر ها خیلی خیلی اذیت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
به امام حسین هیچ کدوم از برنامه های بهداشتی رعایت نمیشه،معلم بدون ماسک میاد درس میده،دانش آموزا بدون ماسک میان مدرسه و.....
آخرین اخبار